حضور فعال پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان

همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در برنامه مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری سال ۹۴ با شعار « پژوهش و فناوری، عزم ملی و رویکرد جهانی» استان حضور یافتند.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این برنامه شنبه چهاردهم آذر ماه ۱۳۹۴با حضور استاندار گلستان و معاونان ایشان، پژوهشگران، اساتید، کارشناسان، مدیران و مسولان دستگاه های اجرایی، دانشگاهی و مراکز و موسسات تحقیقاتی استانی در تالار شهید مطهری دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان برگزار شد و جمعی از همکاران از جمله دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز، دکتر ابولفضل فرجی معاون پژوهش و فناوری و گروهی از اعضای هیات علمی و پژوهشگران این مرکز نیز در این آیین حضور یافتند.
در این برنامه ابتدا دکتر معیری قائم مقام دبیر کل هفته پژوهش برنامه های انجام شده و در دست انجام این هفته را به حاضزان اعلان نمود و رد بخشی از سخنان خود نیز یادی از دکتر رحمت اله بهمرام دانشمند برجسته این مرکز که در حادثه منا به شهادت رسید نمود.
در ادامه دکتر نجفی نژاد دبیر کل هفته پژوهش استان در بخشی از سخنان خود گفت: برای برون رفت از چالش های موجود اقتصاد کشور راهی جز تکیه بر علم و فناوری نیست.
در بخش بعدی برنامه استاندار گلستان در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش گفت: پژوهش های دانشگاهی به سمت تامین نیازهای گلستان هدایت شود.
به گزارش دکتر حسن صادقلو، در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش استان گلستان با تاکید بر لزوم ایجاد انگیزه در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای پژوهش، گفت: دانشگاه باید نیاز جامعه را بداند از ظرفیت های خود برای توسعه و تامین نیازه ها استفاده کند، اگر این اتفاق در گلستان بیافتد استان توسعه می یابد و رو به جلو می رود.
وی با بیان اینکه پژوهش، صرفه جویی و تولید ایجاد می کند، ادامه داد: پویایی دانشگاه در مدیریت نسل سوم و چهارم است و پژوهش راستین بسیاری از از مشکلات را حل می کند.
دکتر صادقلو در ادامه خواستار توجه به تاثیرات ملی و بین المللی حوزه پژوهش شد و گفت: اسلام به علم و پژوهش با ادبیاتی استراتژیک توجه کرده است.
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی وابسته به پژوهش است، افزود: عرصه علم و ادبیات از سوی پیامبر موجب شد در این دوره تمدنی بسیار بزرگ اتفاق بیفتد.

1449327323_dr-126

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.