تقدیر استان گلستان از دکترعلیرضا کیانی پژوهشگر برگزیده مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان گلستان از دکترعلیرضا کیانی پژوهشگر برتر استان در گروه کشاورزی ومنابع طبیعی وپژوهشگر برگزیده مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این آیین که روز چهارشنبه ۱۸ آذرماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی منابع طبیعی گرگان برگزار شد آیت ا… سید مجتبی نورمفیدی، مهندس ربیعی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، مدیر آموزش و پژوهش استانداری، دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز، دکتر ابولفضل فرجی معاون پژوهش و فناوری و گروهی از اعضای هیات علمی و پژوهشگران این مرکز، حجت الاسلام و المسلمین مازندرانی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان گلستان، دکتر نجفی نژاد دبیرکل ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری گلستان و جمعی از روسای مراکز پژوهشی و دانشگاه ها، مدیران و کارشنا
سان سازمان ها و پژوهشگران برتر دستگاه های مختلف استان گلستان، حضور داشتند از پژوهشگران شریف مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی دکترعلیرضا کیانی پژوهشگر برتر استان در گروه کشاورزی ومنابع طبیعی تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم آیت ا… سید مجتبی نورمفیدی گفت: اگر دین پیامبر اکرم(ص) دین اکمل باشد پس معجزه ایشان هم باید یک معجزه جاویدان باشد.
این استاد خارج از فقه حوزه علمیه افزود: در قرآن، معجزه جاویدان پیامبر(ص) از عنصر دانایی و معرفت به عنوان برترین عنصر در دین اسلام نامبرده شده است.
وی یادآور شد: تلاش همه پیامبران و امامان خارج کردن بشر از جهال و نادانی است.
وی تأکید کرد: علت اینکه قرآن به عنوان معجزه خاتم انتخاب شد، نیاز فطری در پاسخگویی و پژوهش بود زیرا فطرت بشر به دنبال کشف مجهولات است.
وی اذعان کرد: توقف در آموزش یعنی توقف در زندگی و توقف در پژوهش یعنی توقف در آموزش و زندگی.
آیت ا… سید مجتبی نورمفیدی خاطر نشان کرد: اگر افراد در مدیریت خود به مقوله آموزش و پژوهش توجه نکنند، مطمئنأ بنیان حرکتهای پژوهشی در جامعه از بین خواهد رفت.
وی در پایان اعلام کرد: می بایست نهضت فراگیر با همتی عالی در امر پژوهش در کشور شکل گیرد زیرا برای توسعه همه جانبه کشور، مسیری جز این وجود ندارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانی استانداری گلستان در این مراسم گفت: هفته پژوهش بهانه ایست برای شناسایی ظرفیت های محققین و یادآوری فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی برای اقداماتی که در آینده انجام می شود.
مهندس ربیعی افزود: فعالیت پزوهشی یک فعالیت مستمر است که باید همواره مورد نظر قراربگیرد.
وی یادآور شد: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری امسال مملو از دستاوردهای خوب و مثمرثمر بود که ایده های خوبی از آن می توان گرفت.
وی در پایان اشاره کرد: دبیرخانه دائمی پزوهش و فناوری به عنوان حلقه مفقوده است و امیدواریم این دبیرخانه تا سال آینده در استان گلستان دایر شود.
دبیر کل ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان گلستان در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) گفت: برای توسعه استان نیاز به فراهم کردن زیرساختهای علمی است.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان افزود: هیچ مسیری در رسیدن به توسعه استان و کشور به جز علم و فناوری وجود ندارد.
دکتر علی نجفی نژاد خاطرنشان کرد: اگر ایده ها در شرکتهی دانش بنیان به محصول تبدیل شود و همه مجموعه ها با یکدیگر به صورت هماهنگ عمل کنند، کشور خیلی سریع به توسعه دست می یابد.
وی اعلام کرد: وظیفه محققین در این راستا بسیار خطیر و حساس است زیرا آنها باید دانش لازم را کسب کنند و به مرحله اجرا برسانند.
وی با اشاره به فعالیتهای صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: در حال حاضر قوانین لازم برای حمایت از محققین تصویب شده است.
وی با اعلام بازدید بیش از ۳ ساعت استاندار از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گفت: حمایت از علم و پژوهش در دولت تدبیر و امید بسیار چشمگیر است.
شایان ذکر است در این مراسم یاد و خاطره زنده یاد دکتر حاج رحمت الله بهمرام دانشمند برجسته مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان،که در فاجعه منا جان به جان آفرین تسلیم نمود نیز با اهدای لوح یادبود و گل به خانواده بزرگوار ایشان زنده نگاه داشتند.

روابط عمومی مرکز تحقیقات، همراه با آرزوی شادکامی و بهروزی و تقدیم شادباش کسب این افتخار به ایشان، امیدوار است همچون همیشه از راهنمایی ها و همیاری های این همکار بزرگوار بهره مند باشد.

download__6_

photo_2015-12-15_10-08-22

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.