برگزاری ششمین جلسه شورای فرهنگی در مرکز تحقیقات وآموزش گلستان

ششمین جلسه شورای فرهنگی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، ششمین جلسه شورای فرهنگی مرکز با حضور دکتر سید علی حسینی رییس مرکز و اعضای شورا فرهنگی در دفتر ریاست مرکز برگزار شد.
در ابتدای برنامه حاج آقا ملائی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در این جلسه و تشکر از حضور اعضا، طی سخنانی با استناد به فرمایش امام باقر(ع) اصول کافی جلد ۵ صفحه ۵۶/۵۵ که امر بمعروف و نهی از منکر در عمران و آبادانی جامعه و سازماندهی ساختار و پیش رفت آن نقش اساسی دارد فرمودند منظور ما از امر بمعروف و نهی از منکر چیزی است که به خواست درونی همه تبدیل شده یعنی ایمان به این فریضه الهی ازضروریات می باشد. حاج آقا ملائی تاکید نمودند که این فروع دین را باید اول از خود و نزدیکان خود شروع نمود و بعد درقبال اتفاقات محیط زندگی و جامعه بی تفاوت نباشیم. وبنا هم نیست که در جامع به جر و بحث های بی مورد و به جدال به پردازیم و جامعه را متشنج نمائیم بلکه با شناخت به مبانی دینی و احکام مرتبط آن با زبان نرم ودلسوزانه و قول سدید(محکم) بپردازیم وی در ادمه تأکید نمودند که هرگونه عکس العمل با عنوان امر بمعروف ونهی از منکردر محیط کاری را مشروط به شرط تأثیر دانست والا تکلیف از ما ساقط می گردد وما باید تکلیف محور باشیم.در خاتمه جهت الگو دهی، فضاسازی مناسب محیط اداری و برخورد مناسبتر با ارباب رجوع را بی تآثیر ندانسته ونباید هم از آن غفلت نمود
در ادامه دکتر حسینی ضمن سلام وخوش امد گویی به حاضران در سخنانی ضمن اشاره به در گذشت همکار پیشکسوت مرکز مهندس محمد علی شمشیر ساز را تسلیت گفت و با اشاره به سوابق و رد خیر علمی، تجربی، اجرایی و مذهبی ایشان گوشه ای از شخصیت ارزشمند ایشان را برای حاضران تشریح نمود. و در ادامه در خصوص موضوعات امر بمعروف ونهی از منکر و حجاب و عفاف و رسالت های این شورا در موضوع فوق، با اعضای شورا به گفتگو نشست.
در ادامه جلسه سایر حاضران در این برنامه نظرات و پیشنهادات خود را در موضوعات مختلف شورا و موضوع جلسه ارایه نمودند.
در پایان دکتر حسینی رییس مرکز ضمن قدردانی بابت برنامه های متنوع فرهنگی انجام شده از همکارانی که در این راه گام برداشته اند تشکر نمود و با اشاره به اینکه موضوع امر بمعروف ونهی از منکر موضوع گسترده ایست که ابتدا از خود افراد آغاز می شود و سپس می بایست در رابطه با سایر بخش های جامعه اقدام شود نقطه نظرات و رهنمود های خود را در این زمینه ارایه نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.