حضور روابط عمومی مرکز تحقیقات وآموزش گلستان درنخستین جلسه مسوولان روابط عمومی منطقه یک سازمان

در نخستین جلسه مسوولان روابط عمومی منطقه یک سازمان، ضمن بررسی جایگاه تشکیلاتی روابط عمومی های تابعه، بر رفع مشکلات آنان تاکید شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، جلسه هماهنگی مسئولان روابط عمومی منطقه یک سازمان، در محل کتابخانه ساختمان موزه گیاه پزشکی برگزار شد. در این جلسه که با هدف تبیین جایگاه روابط عمومی در ستاد و مراکز تحقیقاتی شروع شده بود، بازبینی فعالیت ها و وظائف منطقه ای روابط عمومی ها مورد بررسی قرارگرفت. این جلسه با حضور مسوولان روابط عمومی مراکزتحقیقات، آموزش و منابع طبیعی استانهای گلستان، تحقیقات پنبه، تحقیقات برنج، سمنان، شاهرود و مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزارشد به ضرورت اطلاع رسانی مناسب در سازمان تاکید شد. در این جلسه مهندس ژاله فدایی مسوول روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن آرزوی موفقیت برای همکاران، میزبانی جلسه را توفیقی در جهت همکاری هرچه صمیمانه تر برشمرد. وی کار روابط عمومی را سخت و طاقت فرسا دانست و افزود: توانمندی و انگیزه زیاد همکاران باعث شده است با وجود تمام سختی ها دلسرد نشده شرائط تهدید را به فرصت تبدیل نمایند و از طریق تحلیل کامل اطلاعات، قدرت تصمیم گیری سازمان را افزایش دهند. وی اثربخشی تحلیل و جمع بندی اطلاعات را عاملی موثر برای برنامه ریزی و جلوگیری از چالشهای پیش رو در موسسه ها و مراکز تحقیقاتی مطرح کرد نقش اطلاعات و انتقال آن را به مدیران و رئسای مراکز تحقیقاتی حائز اهمیت دانست. مهندس فدائی با اشاره به منطقه بندی روابط عمومی های استان ها، ارتباط تنگاتنگ بین مسولان روابط عمومی با ستاد سازمان و بین استانها را عامل مهمی در تبادل اطلاعات و ایفای نقش سازمان دانست. وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان مبنی بر اهمیت روابط عمومی و کارکرد آن به صورت حرفه ای، برآورده شدن انتظارات سازمان را در این زمینه عاملی برای اهمیت جایگاه روابط عمومی و همکاران مستقر درآن یاد آور شد.
سپس دکتر محمود ذاکری کارشناس روابط عمومی و مسئول واحد رسانه با اشاره به اولویت اطلاع رسانی در سازمان و متعاقب جلساتی که در این‌ خصوص با حضور دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان برگزار شده است انتظار سازمان را از روابط عمومی برای توسعه ارتباط با مخاطبان و اطلاع رسانی عملکرد و دستاوردها را عاملی مهم در حساس بودن جایگاه روابط عمومی در داخل و خارج از سازمان بیان کرد و تعامل هرچه بیشتر همکاران روابط عمومی را از طریق برگزاری نشست های منطقه ای بسیار ارشمند دانست.
در ادامه مراسم برای انتخاب مسوول منطقه یک روابط عمومی های سازمان از حاضران رای گیری بعمل آمد و به اتفاق آراء مهندس حسن پناه مسوول روابط عمومی این مرکز به عنوان مسئول منطقه یک روابط عمومی برگزیده شد. مسوول روابط عمومی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان ضمن قدردانی از حسن اعتماد همکاران، جلسه را حاصل همفکری و گفتگوهای سازنده ای دانست که در طول یکسال گذشته با همکاران صورت گرفته است. وی با اشاره به مشکلاتی که پیش روی فعالیت های روابط عمومی قراردارد بیان داشت، در سالهای گذشته در جلسات و کارگاه های آموزشی متعدد که در ستاد سازمان برگزار می شد این امکان وجود داشت تا ضمن بیان نیازهای روابط عمومی مراکز و استفاده از راهنمائی های کارشناسی دراین زمینه بتوانیم چالشهای پیش رو را به نوعی مدیریت کینم اما در شرایط حاضر لازم است نسبت به این مسائل و برگزاری نشست های کارشناسی توجه بیشتری بعمل آمده تا نسبت به افزایش میران مشارکت و هماهنگی بین ستاد سازمان و مراکز تحقیقاتی بعمل آید.
در این نشست دکتر ذاکری با ارائه پروتکل تولید خبر در ستاد سازمان و مراکز تحقیقاتی و همچنین همکاری مسوولان روابط عمومی مراکز تحقیقاتی برای توسعه سواد رسانه ای در سطح آن مراکز، این حرکت را عاملی برای فرهنگ سازی سواد رسانه ای در سازمان دانست که می تواند در تثبیت جایگاه روابط عمومی نقش موثری داشته باشد.

 IMG_6294

IMG_62880

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.