بازدید پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از مزارع چغندرقند شهرستان علی آباد

پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از مزارع چغندرقند پاییزه روستاهای آراز گل حوزه خان ببین و قره بولاغ حوزه شهرستان علی آباد بازدید نمود.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه پژوهشگر این مرکز دکتر عباسعلی نوری نیا عضو هیأت علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی بازدید از مزارع فوق را انجام دادند.
ایشان در این خصوص گفت: سطح کشت مزارع در استان بالغ بر دویست هکتار می باشد. تاریخ کاشت در تاریخ های ۲۰/۷/۹۴ لغایت ۲۷/۷/۹۴ در مناطق مختلف اسان صورت گرفته است. در این برنامه از سه قطعه بازدید شد و مزارع از سطح سبز و تراکم نسبتاً مناسبی برخوردار بودند. مصرف ۲ نوع علفکش در کنترل علف های هرز متفاوت بوده است. رقم بذر مصرفی مراک به مقدار ۵/۲ یونیت در هکتار استفاده شده است. از نظر گیاهپزشکی، مشکل خاصی اعم از بوته میری یا مرگ گیاهچه مشاهده نشد و سایر مواردی که مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهای مورد نظر به کشاورزان ارایه شد و چنانچه برنامه توسعه کشت چغندرقند در استان وجود دارد لازم است در این خصوص اطلاع رسانی کامل به کارشناسان و کشاورزان انجام شود.

photo_2016-01-30_14-35-22

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.