رونمایی از ۲ دستاورد پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با حضور دکتر زند

در پایان مراسم سی امین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش‌های کشاورزی استان گلستان که با حضور دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در محل سالن حکیم سید اسماعیل جرجانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد؛ از ۲ دستاورد پژوهشگر بخش تحقیقات گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان رونمایی شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر محمدعلی آقاجانی، عضو هیت علمی بخش تحقیقات گیاهپزشکی این مرکز در خصوص این دو دستاورد خود گفت: در این آیین از ۲ دستاورد اینجانب شامل کتاب و نرم‌افزار اندروید راهنمای مزرعه‌ای شناسایی و مدیریت بیماریهای گندم رونمایی شد که کتاب ویرایش دوم آن می باشد.
ایشان همچنین گفت: در این کتاب که برای بهبود کاربری و ترویجی‌تر شدن آن در قطع جیبی چاپ شده است، اطلاعات کاملی به شکل مختصر و مفید درباره‌ی شناسایی و مدیریت ۱۸ بیماری گندم به همراه عکس‌های واضحی از علایم بیماری‌ها ارایه شده است که پیش‌بینی می‌شود، همانند ویرایش اول کتاب، مورد استقبال کارشناسان و کشاورزان گندم‌کار قرار گیرد.
پژوهشگر بخش تحقیقات گیاهپزشکی در ادامه گفت: جهت استفاده‌ی آسان‌تر کارشناسان از مطالب کتاب، نرم‌افزار اندروید این راهنما نیز تهیه گردید که در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. بی‌تردید، با گسترش روزافزون موبایل، تبلت و سایر دستگاه‌های الکترونیکی همراه، این گونه نرم‌افزارها می‌توانند حتی بیش از کتاب‌های چاپی، مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گیرند. در حال حاضر، این نرم‌افزار از وب‌سایت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان قابل دانلود می‌باشد.
دکتر آقاجانی در این مصاحبه اظهار داشت که بعد از جمع‌آوری نظرات اصلاحی کاربران، نسخه‌ی نهایی نرم‌افزار جهت استفاده کلیه‌ی علاقمندان در وب‌سایت مرکز و کافه بازار قرار خواهد گرفت.

photo_2016-02-08_08-19-50 photo_2016-02-08_08-20-19 photo_2016-02-08_08-20-29

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.