حضور روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در مراسم افتتاح دفتر منطقه‌ای ‌ایسنا در استان

دفتر منطقه‌ای ‌ایسنا در استان گلستان با حضور دکتر صادقلو (استاندار گلستان)، حجت‌الاسلام فضیلت (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان)، حجت‌الاسلام مازندرانی (نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان)، مهندس ربیعی (معاون استاندار) و جمعی از روسای دانشگاه‌ها و مسؤولان روابط عمومی دستگاه های مختلفاستان گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این نشست استاندار گلستان طی سخنانی گفت:ظرفیت‌های استان در انتظار تبلیغی مناسب است و اصحاب رسانه گلستان باید نسبت به ظرفیت‌های استان اشراف داشته باشند و بتوانند حق مطلب را ادا کنند.
دکتر حسن صادقلو تقارن میلاد بزرگ پیام رسان تاریخ اسلام، حضرت زینب(س) را با افتتاح دفتر منطقه‌ای ایسنا در گلستان سمبلیک دانست و تصریح کرد: ظرفیت خبرگزاری ها فرصتی برای گلستان محسوب می شود و خبرنگاران شاغل در خبرگزاری ها نه تنها به لحاظ کمیت، بلکه به لحاظ کیفیت نیز کارهای بزرگ و فاخری در استان انجام داده اند.
وی با اشاره به خاستگاه دانشجویی خبرگزاری ایسنا، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان بنیان گذار این رسانه فرزند انقلاب و خواستگاه دانشجویی است لذا انتظار می رود رویکرد مطالب و محتوای اخبار ایسنا با نگاه دانشجویی و استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی و اساتید آن باشد که البته این مهم نیازمند مدیریت ظرفیت و هنرمندانه است.
وی با تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از توان و ظرفیت دانشجویان در مسیر تحلیل های ایسنا، افزود: در این ارتباط حضور و مشارکت تک تک دانشجویان به عنوان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه مهم است.
استاندار گلستان یادآور شد: خبرگزاری باید در عرصه تحلیل و ایجاد محتوا نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد و نباید صِرف کارش تکیه بر انعکاس خبر باشد.
دکتر صادقلو با تاکید بر استقلال خبرنگاران به عنوان یک اصل مهم و اولیه گفت: اگر افرادی با دیدگاه های سیاسی و سلایق فکری خود بخواهند با دست بردن در محتوای اخبار در مسیر توسعه خدشه ای وارد کنند، در واقع رسالت اصلی خود را انجام نداده اند.
وی افزود: اصالت در خبر و جهت خبر بسیار مهم است و باید این جریان صادق باشد؛ خبر باید صراحت و هویت داشته باشد.
همچنین در این مراسم رئیس جهاددانشگاهی واحد استان گلستان، نیز با اشاره به اقدامات خبرگزاری دانشجویان ایران در گلستان گفت: این خبرگزاری از سال ۸۸ همزمان با راه‌اندازی جهاد دانشگاهی گلستان در سطح استان فعالیت خود را به صورت دفتر آغاز کرده است و از امروز به صورت منطقه‌ای فعالیت می‌کند.
رضا ثقفی افزود: این خبرگزاری با استفاده از نیروهای متعهد در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با تعامل با دانشگاهیان و مدیران به انعکاس اخبار می‌پردازد.
وی نقد منصفانه و ارائه راهکار برای حل مشکلات جامعه با استفاده از نظرات کارشناسان دانشگاهی را از اهداف مهم خبرگزاری دانشجویان ایران عنوان کرد و افزود: ما سعی می کنیم منشور اخلاق ایسنا یعنی اخبار خوب، مفید و امید بخش را پیشه کار و خط مش خود قرار دهیم.
همچنین در این آیین دکتر علی متقیان، مدیرعامل ایسنا ضمن شادباش ایام دهه فجر و همچنین میلاد مبارک حضرت زینب (س)، گفت، “اگر اطلاع‌رسانی دقیق حضرت زینب (س) از واقعه عاشورا نبود، الان کربلایی وجود نداشت.”
وی ادامه داد: خبرگزاری دانشجویان ایران کار خود را با یک پیام رهبر انقلاب که اخبار خوب و امیدبخش مخابره کنید، آغاز کرد و ما مدعی هستیم از زمانی که ایسنا راه‌اندازی شده است، اخبار ایران را به صورت دقیق، صریح و رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم.
متقیان خاطرنشان کرد: از طریق این خبرگزاری، گلستان می‌تواند توانایی‌های خود را در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری، علمی و فرهنگی به معنای آنچه که هست نشان دهد.
مدیرعامل ایسنا تصریح کرد: افتخار ما این است که در دانشگاه فعالیت می‌کنیم و فرهنگ و آزادگی دانشجویی را به همراه داریم.
متقیان گفت: بنا این است که استان گلستان نیز دارای خبرگزاری دیگری شود و توانایی‌های استان را به رخ جهانیان بکشد و فعالیت‌های مختلف رشد و توسعه گلستان نیز به معنای آنچه هست نشان داده شود.
وی اظهار کرد: امروز می‌توانم با افتخار بگویم که ایسنا در دو سال متوالی رتبه‌ی اول در خبر و اطلاع‌رسانی را به دست آورده و در نمایشگاها در انعکاس خبر همیشه پیشتاز بوده است.
متقیان اظهار کرد: رمز این پیروزی اعتماد مردم و مخاطبان به اخبار ایسنا است و همه قلم‌به‌دستان ایسنا این نکته را می‌دانند که خداوند به قلم سوگند یاد کرده، بنابراین حرمت آن را حفظ می‌کنند.
او خاطرنشان کرد: هدف اصلی ایسنا، ارائه راهکار برای حل مشکل جامعه است و در جهت رسیدن به این اهداف نیازمند حمایت مسئولان و اساتید و دانشگاهیان هستیم.
وی تأکید کرد: خبر، فرهنگ، رفتار و کردار می‌آورد و حقیقت ‌ساز است.

1455441876_dfdf

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.