برگزاری هفتمین جلسه شورای فرهنگی در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

هفتمین جلسه شورای فرهنگی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، هفتمین جلسه شورای فرهنگی مرکز با حضور دکتر سید علی حسینی رییس مرکز و اعضای شورا فرهنگی در دفتر ریاست مرکز برگزار شد.
در ابتدای برنامه حاج آقا ملائی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در این جلسه و تشکر از حضور اعضا، طی سخنانی با توجه به جمله پایان آیه ۴۱ سوره حج قرآن کریم که عاقبت امور هم به دست خداست، در آخرین جلسه شورای فرهنگی در سال ۹۴ گفت: همه اقشار جامعه بخاطر بالا بردن کمیت و کیفیت کارهایشان، خودشان را مورد ارزیابی قرار داده و نقاط قوت و ضعف خود را مورد بررسی قرار می دهند لذا بر ما متولیان فرهنگی با درخواست عاجزانه از خداوند مهربان در ختم به خیری کارها، بر ما فرض و لازم است که با باز نگری جلسات، خود را نقد نمائیم و این نقد در مقام اول مبین این است که ما در سالی که در حال اتمامش هستیم، جلسات و مصوباتی داشته و قدم هائی هم برداشته ایم واین خود قوت بزرگی محسوب می گردد که از همه شما بزگواران خصوصا از دکتر حسینی رئیس شورای فرهنگی، تقدیر و تشکر می شود و در مقام دوم موجب شناسائی قوت ها وضعف ها می گردد که باید در تقویت و رفع و جبران تلاش نمود.
وی در ادامه سخنان خود فلسفه تشکیل این شورای فرهنگی مرکز را انسجام و سازماندهی هرچه بیشتر کارهای فرهنگی در مرکز دانست وحالا باید واقع بینانه گفت که بعد از یک سال آیا توفیقاتی در انسجام و همدلی بیشتر داشته ایم و آیا توانستیم به سمت کیفیت بخشیدن کارها حرکت نمائیم یا خیر؟
درخاتمه حاج آقا ملائی با اشاره به اجرای مصوبات و لزوم استمرار آن گفت: ما نباید به این مقدار بسنده کنیم که بله مردم در ۷ اسفند خوب حضور پیدا کرده و باید مسئولین قدر آنها را بدانند، چرا از خودمان شروع نمی کنیم مگر ما در امور فرهنگی مسئول نیستیم؟ قدر دانی ما به این است که مصوبات شورا را پیگری و عمل نموده و بعضا از چیز های غیر فرهنگی که ممکن است در مرکز اتفاق بیفتد غافل نشده و پیشگیری نمائیم.
در ادامه دکتر حسینی ضمن سلام وخوش امد گویی به حاضران در سخنانی ضمن اشاره به خلق حماسه مردم در حضور پر شور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این مهم را به همکاران تبریک گفت و در ادامه با توجه به آخرین دوره جلسه در سالجاری نظرات خود را در خصوص روند یکساله این شورا و برنامه های انجام شده بیان نمودند ایشان همچنین با توجه به سخنان مطرح شده و سایر موضوعات حوزه برنامه و وظیفه مندی شورا، با اعضای گروه به گفتگو نشست.
در ادامه جلسه سایر حاضران در این برنامه نظرات و پیشنهادات خود را در موضوعات مختلف از جمله نمازخانه، نماز جماعت، استمرار برنامه های فرهنگی، نصب حدیث هفته در نمازخانه، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، کتاب های اهدایی ارشاد، قرائت حدیت در پایان نماز و تفسیر پیرامون آن و شور فرهنگی ارایه نمودند.
در پایان دکتر حسینی رییس مرکز ضمن قدردانی بابت برنامه های متنوع فرهنگی انجام شده در طول سال ۹۴ از همکارانی که در این راه گام برداشته اند تشکر نمود و با اشاره به موارد مطرح شده و پیگری های مصوبات جلسه پیشین، در جمع بندی جلسه، نقطه نظرات و رهنمود های خود را در این زمینه ارایه نمودند.

IMG_0027

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.