بازدید رئیس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از اراضی تعاونی تولید صحرای سبز کرند

دکتر سید علی حسینی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به اتفاق هیات همراه از اراضی شرکت تعاونی تولید روستایی دهستان کرند واقع در ۱۳۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبدکاوس بازدید به عمل آوردند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی گلستان، در این برنامه به همراه دکتر حسینی، دکتر ابوالفضل فرجی معاون پژوهش و فناوری، مهندس مریم غزائیان سرپرست، مهندس عبدالعلی شهرام پژوهشگر بخش خاک و آب دکتر ربانی نسب، مهندس حسین فریدونی پژوهشگر باغبانی و مهندس محمد حسن پناه مسول روابط عمومی مرکز نیز حضور داشتند از اراضی شرکت تعاونی تولید روستایی کرند و برنامه های مشترک بازدید نمودند.
کرند، یکی از روستاهای بزرگ و با سابقه واقع در ۱۳۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبدکاوس و در ۱۵کیلومتری مرز ترکمنستان می باشد. این روستا بابیش از ۱۰۰۰خانوار و ۵۰۰۰ نفر جمعیت بزرگترین روستای بخش داشلی برون بین مراوه تپه و داشلی برون در کنار رودخانه اترک قرار دارد. در این بازدید که در راستای تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان تعاونی روستایی استان و این مرکز مبنی بر ارائه خدمات فنی و مهندسی و مشاوره ای از سوی محققان مرکز به این مجموعه صورت گرفت از آب بندان در دست احداث این تعاونی به مساحت ۵۰ هکتار با ظرفیت ۳ میلیون مترمکعب آب، ایستگاه پمپاژ، باغ های زیتون و کانالهای آبرسان این تعاونی بازدید به عمل آمد و متخصصان این مرکز نقطه نظرات و پیشنهادهای اصلاحی و ارتقا و بهبود خود را در زمینه های مختلف ارایه دادند.
وسعت اراضی این تعاونی که در سال ۱۳۷۸ احداث گردیده بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار می باشد که بیش از ۵۰ درصد آن زیر کشت زیتون می باشد.

DSC07417

DSC07424

DSC07425

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.