برگزاری روز مزرعه کلزا وحبوبات در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان

روز مزرعه کلزا و حبوبات در ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان (عراقی محله) وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس حسین عیسایی مسول واحد تجاری سازی و انتقال فناوری مرکز در این خصوص گفت: با هماهنگی قبلی مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش استان، مراسم روز مزرعه کلزا و حبوبات با حضور محققان، کارشناسان و کشاورزان پیشرو و مدیران ترویج شهرستان های استان در ایستگاه تحقیقاتی گرگان برگزار شد در این برنامه ابتدا مهندس ابراهیم ملاعلی از معاونت ترویج ضمن خوشامدگویی، سخنانی در رابطه با اهمیت کلزا و ارائه ارقام جدید کلزا توسط محققین مرکز برای اراضی شمالی استان و همچنین در رابطه با انتقال یافته محققین به زارعان و کارشناسان بیان فرمود. بعد از آن طبق برنامه از پیش تعیین شده ارائه مطالب علمی و یافته های تحقیقاتی از طرف محققین مرکز برای جمع حاضر انجام شد.
در این بخش ابتدا مهندس محسن باقری عضو هیات علمی در رابطه با مسائل مختلف کلزا و انواع بذور آن مطالبی را بیان کردند در ادامه دکتر جلال محمدزاده عضو هیات علمی مرکز مباحثی را در رابطه با موارد بعد از برداشت کلزا و انبارداری ایراد فرمود و سپس مهندس مریم غزاییان در رابطه با بحث تغذیه و نحوه استفاده از کودهای شیمیایی و زیستی در ارتباط نحوه افزایش عملکرد و مقاومت گیاه در رابطه با تنش های محیطی مطالبی را عنوان کردند. بعد از این مرحله جمع محققین و اساتید به همراه کشاورزان به مزرعه کلزا رفتند و درآنجا دکتر ابوالفضل فرجی معاونت پژوهشی و فناوری به معرفی انواع کلزا و مسائل مربوط به آن اعم از داشت، کاشت، برداشت و ارزش افزوده آن، مطالبی را عنوان فرمودند.
در ادامه مهندس محسن باقری در رابطه با گیاه کتان و جایگاه آن نسبت به سایر گیاهان روغنی نکاتی را عنوان کردند و در مرحله دوم روز مزرعه مهندس فاطمه شیخ در رابطه اعم مسائل باقلا و انواع گونه های آن و همچنین مقایسه انواع گونه های باقلا در استان گلستان و سایر نقاط کشور بحث و گفتگو با حاضران را داشتند.

DSC09875
DSC09883

DSC09893

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.