بازدید ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان از پروژه های شرکت های دانش بنیان

مهندس حسین پیش قدم ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان و هیات همراه در جریان حضور خود در این مرکز از ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله (گرگان) وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و شرکت های دانش بنیان حاضر در آن بازدید به عمل آوردند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با همراهی دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز دکتر فرجی معاون پژوهش و فناوری، روسای بخش های تحقیقاتی، مدیران و کارکنان شرکت های دانش بنیان حاضر در ایستگاه و گروهی از پژوهشگران این مرکز انجام شد، مهندس حسین پیش قدم و همراهان ایشان از روند انجام طرح های این شرکت دانش بنیان و برنامه های توسعه ای آنان بازدید نمود و اعضای شرکت ضمن معرفی و ارایه توانمندی های خود به گفتگوی دو سویه با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نشستند و برنامه های که تاکنون اجرایی شده است را به رویت بازدید کنندگان گذاشتند.
.مهندس حسین پیش قدم در این بازدید، ضمن قدردانی از تلاش های همکاران در این حوزه در بخشی از سخنان خود، ارائه راهکارهای زیرساختی علمی و برطرف کردن مشکلات بخش کشاورزی را از اهداف مهم طراحی شده در قالب فعالیت های اجرایی ایستگاه های تحقیقاتی کشاورزی و شرکت های دانش بنیان دانست و بر همکاری و تعامل بیش از پیش همه مسوولان و کارشناسان برای تحقق اهداف متعالی بخش کشاورزی تاکید کرد.
وی با تاکید بر اهمیت پژوهش و تحقیق در توسعه جوامع بشری افزود، بدون تردید توسعه کشاورزی استان گلستان در دهه های گذشته مرهون انجام تحقیقات کاربردی، آموزش و ترویج یافته های تحقیقاتی بوده است.
در پایان مهندس پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان موارد مهمی را خاطرنشان شدند از جمله:
۱-در خصوص مناطق مرزی و شمالی استان با توجه به زیرساخت ها و وجود اعتبارات لازم از منظر آمایش سرزمینی در این بخش می بایست شرکت های دانش بنیان فعال شده و با تشکیل شرکت هایی با محوریت مردم حوزه مرز را احیاء و اعتبارات لازم دراین بخش را جذب نماییم.
۲-تعداد شرکت های دانش بنیان با عنایت به حضور ۹۰ نفر عضو هیئت علمی در مرکز تحقیقات، باید شرکت های دانش بنیانی زیادی در این حوزه تشکیل شود.
۳- گلخانه های پیش رفته و بهره مند از فن آوری و تکنولوژی نو و دانش بنیان در استان احیا شود.
۴-از منظر اعتبارات هم با توجه به این موضوع که اعتبار مرکز تحقیقات ملی می باشد. بایستی راهکارهای لازم در خصوص چگونگی کمک اعتباری از محل بودجه استانی در نظر گرفته شود.
۵-با توجه به اعتبارات تخصیص یافته به سازمان جهادکشاورزی می بایست تحقیقات و آموزش دراین مرکز رونق کافی پیدا نماید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.