حضور همکاران روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در کارگاه آموزشی و اولین جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه ۲ کشور

اولین جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه ۲ کشور و تجلیل از خبرنگاران برتر منطقه، یکشنبه نهم خرداد ماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گلستان این مراسم که با حضور مسولان روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه ۲ کشور، رییس و مدیران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام شد مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در این جشنواره به ضرورت مستند سازی در روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: مستند سازی غایب بزرگ روابط عمومی ها است.
دکتر مهدخت بروجردی افزود: زمانی یک روابط عمومی می تواند به جایگاه خوبی برسد که مدیر ارشد آن سازمان نگاه خوبی به آن روابط عمومی داشته و جایگاه آن را قبول داشته باشد.
وی به هدف اصلی برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: فلسفه این جشنواره ایجاد انگیزه و بالندگی در عملکرد روابط عمومی هاست و قصد ما این نیست که یک دانشگاه را برنده و یک دانشگاه را بازنده اعلام کنیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در رابطه با بخش مستند سازی گفت: وقتی یک رویدادی شروع می شود مثلا برگزاری یک مسابقه، باید تمام مراحل آن یعنی از اولین فراخوانی که گذاشته می شود تا ثبت نام شرکت کنندگان و … ثبت شود که متاسفانه این کار انجام نمی شود و مستند سازی غایب بزرگ روابط عمومی ها است.
دکتر بروجردی افزود: در بخش ارتباطات روابط عمومی ها باید ارتباطات برون سازمانی و درون سازمانی خود را تقویت کنند و دانشجویان را در حوزه روابط درون سازمانی توانمند کنند.
همچنین در حاشیه این جشنواره کارگاه آموزشی راهکارهای تعامل روابط عمومی ها با رسانه های گروهی با حضور دکتر بروجردی مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و پارک علم و فناوری، خبرنگاران و دانشجویان و اصحاب روابط عمومی استان برگزار شد.
دکتر بروجردی در این کارگاه با اشاره به جایگاه ویژه روابط عمومی به اهمیت و ارزش کار روابط عمومی پرداخت و گفت: داشتن ارتباط بین روابط عمومی ها و خبرنگاران رسانه های گروهی از مهمترین وظایف روابط عمومی هاست.
وی برگزاری کلاس های آموزشی و نحوه ارتباط با رسانه ها را با اهمیت دانست و افزود: روابط عمومی علاوه بر داشتن تعامل با رسانه ها با مدیران اجرایی دستگاه خود نیز ارتباط داشته باشند و اهمیت داشتن ارتباط با رسانه ها را برای آنها بیان کنند.
مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنایی روابط عمومی ها با شبکه های اجتماعی را در شرایطی که همه از لحاظ سرعت و هم مخاطب در جایگاه بالایی قرار دارند مورد تاکید قرار داد و گفت: کار روابط عمومی خوب پنهان کردن اخبار بد نیست، کار یک روابط عمومی خوب جلوگیری از بروز اتفاق و رویدادهای بد است.
در ابتدای این برنامه رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: امروز در دوره ای زندگی می کنیم که عصر ارتباطات نام دارد و هر روز موضوعات جدیدی مانند دهکده جهانی و قهوه خانه جهانی می شنویم که این نشان دهنده نزدیکی فواصل ارتباطی است.
دکتر علی نجفی نژاد افزود: بیان موضوعاتی که در کشور رخ می دهد می تواند نقش مهمی در پیشرفت کشور داشته باشد و یکی از شاخصه هایی که کشورهای توسعه یافته و کشورهای توسعه نیافته را از هم متمایز می کند به سرانه نشریات در آن کشورها مربوط می شود.
وی یادآورشد: طبق آمار منتشر شده در سال ۹۳، در کشور ژاپن به ازای هر هزار نفر ۶۲۰ نشریه منتشر می شود و این آمار برای کشورهای مانند سوئد و دیگر کشورهای اروپایی به ۵۰۰ نشریه برای هزار نفر است که نشان دهنده نقش ارتباطات است.
دکتر نجفی نژاد به آمار کشور ایران اشاره کرد و افزود: این آمار در کشور ما ۱۳۰ نشریه برای هر هزار نفر است که باید توجه بیشتری به این امر شود.
وی اظهار کرد: دانشگاه مدل کوچک جامعه است و تمام مشکلات درون جامعه در دانشگاه هم وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به نقش روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی و بیان واقعیت ها به حوزه روابط عمومی مربوط می شود تا مردم را از اتفاقات با خبر کنند.
دکتر نجفی نژاد افزود: یکی از موضوعاتی که در دانشگاه مطرح می شود پیوند بین جامعه و دانشگاه است و باید این موضوع را به عنوان یک ضعف بپذیریم که دانشگاه در راستای جامعه حرکت نکرده است.
وی تصریح کرد: روابط عمومی ها می توانند در تحقق ساماندهی تحقیقات با نیاز جامعه موثر عمل کنند.
وی اظهار کرد: خبرگزاری ها و رسانه ها باید به حوزه های علم و فناوری ورود پیدا کنند و خبرنگاران خود را برای این حوزه ها تربیت کنند تا با ادبیات و اصطلاحات آن موضوع بیشتر آشنا شوند.

DSC54655

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.