برگزاری کارگاه ترویجی -آموزشی کشاورزی حفاظتی به همت پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در کارگاه ترویجی – آموزشی کشاورزی حفاظتی که در حوزه مرکز جهاد کشاورزی استرآباد جنوبی (شهرجلین) برگزار شد آخرین نکات این حوزه را ارایه داد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با حضور مدیران ارشد جهاد کشاورزی شهرستانهای گرگان، علی آباد، آق قلا، کردکوی، بندرگز، کارشناسان و کشاورزان منطقه برگزار شد. ابتدا “مهندس سلیمانی” مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، بر لزوم توسعه پایدار کشاورزی بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.
مهندس سلیمانی گفت: خاک‌ورزی حفاظتی به عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، شامل نگهداری بقایای گیاهی در سطح خاک، حفظ ماده آلی خاک، تناوب زراعی، کاربرد کود سبز، کنترل عبور و مرور ماشین‌های کشاورزی، از بین بردن علفهای هرز، کاهش هزینه ها، کاهش مصرف سوخت، حفظ رطوبت خاک و احیاء اراضی کم بازده است که اجرای صحیح آن باعث دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی می شود، به همین دلیل است که توسعه این شیوه کشت در دستور کار کارشناسان پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی قرار گرفته و کارشناسان عزیز باید در ترویج این امر مهم تمام تلاش خود را انجام دهند.
همچنین”مهندس تجری” ضمن معرفی دستگاه کشت مستقیم و نحوه کار آن به صورت عملی، مزایای این شیوه کشت را به صورت کامل و تخصصی بیان کردند .
در ادامه این کارگاه مزرعه ای دکتر محمد اسماعیل اسدی پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی این مرکز در مورد سامانه های کشاورزی حفاظتی (بی خاک ورزی) سخنان خود را ارایه داد و مزایای استفاده از کارنده های بی خاک ورز ساخت داخل را که نمونه و شاخص تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است به کشاورزان منطقه توضیح دادند.

photo_2016-06-25_10-37-59

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.