نشست خبری رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با اصحاب رسانه به مناسبت نکوداشت هفته دولت

همزمان با سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و به مناسبت ۲-۸ شهریور ماه آغاز هفته ی بزرگداشت دولت، نشست خبری دکترسید علی حسینی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با اصحاب رسانه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این نشست خبری که در تاریخ ۳۱ مرداد ماه در محل سالن قدس سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد دکترسید علی حسینی رییس این مرکز و گروهی از روسای بخش های تحقیقاتی، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، معاونان و مدیران سازمان و گروه بزرگی از خبرنگاران نشریات محلی و نمایندگان مطبوعات سراسری و خبرگزاری ها و صدا و سیما حضور داشتند.
در این برنامه ابتدا دکتر مهاجر، هفته دولت را بهترین فرصت برای تبیین گفتمان و بیان دستاوردها و خدمات نظام اسلامی خواند و با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ با عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت:
پیرو ابلاغیه استانی، سازمان جهاد کشاورزی از اولین دستگاه هایی بود که برنامه اش را در شورای ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سه جلسه پیاپی قرائت و تصویب کرد و بعد از تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی در نشست با همکاران توانستیم برش شهرستانی تمام برنامه های اقتصاد مقاومتی برای هر شهرستان را متناسب با هر شهرستان مشخص کنیم و قرار شد بر اساس سند اقتصاد مقاومتی کارمان را آغاز کنیم.
وی افزود: قرار شد بر اساس سند اقتصاد مقاومتی کارمان را آغاز کنیم، در این سند اقتصاد مقاومتی در ۱۸ مورد وظیفه تعریف کردیم که پروژه های اصلی ما هستند و به مدیران شهرستان ابلاغ کردیم و برای هر پروژه یک مجری گذاشتیم و این مهم ترین برنامه ای است که در راستای شعار سال انجام دادیم.
دکتر مهاجر در خصوص چگونگی انجام این پروژه گفت: برنامه ی نظام نوین ترویج را تبیین کردیم و در آن استان را به ۳۸۰ پهنه تقسیم و ۳۸۰ کارشناس هم برای آن مشخص کردیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه افزود: در هر پهنه که بین ۵۰۰ تا ۳ هزار هکتار است متناسب با تعداد بهره برداران، کارشناس موظف شده که با کشاورزان در ارتباط باشد و نیاز کشاورزان را تشخیص داده و مشکلات را مشخص کند تا ما بتوانیم برای رفع این مشکلات تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در ادامه گفت: با تولید و خرید حدود ۱ میلیون و پانصد هزارتن گندم بی سابقه ترین سال تولید این محصول در استان رقم خورد.
دکتر مختار مهاجر با شکرگزاری به درگاه خداوند منان و از کوشش و زحمات کشاورزان و دست اندرکاران بخش کشاورزی استان در سال زراعی ۹۵-۹۴ تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه دکتر حسینی رییس مرکز ضمن شادباش هفته دولت به حاضران در جلسه و خداقوت به تمامی خانواده دولت، در خصوص رسالت، وظیفه مندی، دستاوردها و رد خیر همکاران این مرکز برای خبرنگاران حاضر توضیحاتی را ارایه داد و در ادامه به تشریح آخرین دستاوردهای حاضر در برنامه و معرفی پژوهشگران خالق این دستاوردها پرداخت و در خصوص تاثیر این برنامه ها در ارتقای کیفیت و کمیت تولید کشاورزان، بهره برداران و توسعه این زمینه، توضیحات لازم را برای اصحاب رسانه ارایه داد و در انتها در گفتگویی دوسویه به پرسش های اصحاب رسانه پاسخ دادند.

 photo_2016-08-22_09-20-00

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.