برگزاری گردهمایی مدیران منطقه یک در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان

گردهمایی مدیران منطقه یک سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور مدیران سازمان، موسسات، پژوهشکده ها و مراکز ملی و استانی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، گردهمایی مدیران منطقه یک سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور مدیران سازمان، دکتر زارع معاون پژوهشی و فناوری سازمان، دکتر خاوازی معاون ترویج سازمان، دکتر سید علی حسینی رییس مرکز و معاونان این مرکز، مدیران موسسات، پژوهشکده ها و مراکز ملی و استانی از جمله مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان های: مازندران، گیلان، شاهرود، سمنان، تهران، قم، موسسه تحقیقات پنبه کشور، مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز، مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی رسول اکرم (دامغان)، مرکز آموزش عالی امام خمینی البرز، مرکز تحقیقات ابریشم، پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، مرکز تحقیقات چای کشور، موسسه تحقیقات برنج کشور، موسسه تحقیقات برنج آمل و گروهی از مسولان روابط عمومی منطقه یک در تاریخ چهار شنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ در محل دفتر ریاست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.
در ابتدای این نشست پس از تلاوت قران کریم و سرود جمهوری اسلامی، حاج آقا ملائی مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حاضران و تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، بیاناتی را در مورد مدیریت دینی اسلامی و مدیریت بر قلب ها ارایه نمود.
ایشان در این خصوص گفت: مدیریت به حق و حقیقی آن است که نیروهای مجموعه، مدیران خود را مانند پدر بدانند و بفرموده امام علی(ع) مدیر دینی و اسلامی باید قلب و دل شنیدن داشته باشد و دنیایی از فکر و اندیشه باشد و عقل حاصل نمی شود مگر با خواست خدا و می بایست زبان گویا داشته باشد و دلی که برای اقامه حق جرات داشته باشد.
در بخش دوم جلسه دکتر سید علی حسینی رییس مرکز ضمن خوش آمد به مدیران سازمان و منطقه، به معرفی اجمالی از استان گلستان به عنوان مینیاتوری کوچک از ایران، از جمله تنوع اقوام، و تنوع اقلیمی و پوشش گیاهی، جنگلها، مراتع، اراضی زراعی دیم و آبی، مقام های برتر استان در محصولات کشاورزی، دریا، ماهی و آبزیان، تولید پیله و کرم ابریشم، سیر تاریخی مرکز با توجه به قدمت ۶۰ ساله آن، بخش ها، واحد ها و آزمایشگاه ها و ایستگاه های تحقیقاتی، واحد های آموزشی و دوره های آموزشی، طرح ها و برنامه های در دست اجرا، ترکیب نیروی انسانی، دستاوردها، عملکرد و افق آینده مرکز پرداخت و در ادامه با توجه به حضور مدیران روابط عمومی منطقه، ایشان در موضوع اهمیت روابط عمومی، جایگاه، حساسیت ها و ظرافت های کاری این مهم، دیدگاه ها و نظرات خود را بیان نمود. دکتر حسینی همچنین با اشاره به برنامه ها و جلساتی که این لایه از منطقه تاکنون به انجام رسانده به نقش فعال این گروه اشاره نمود و ضمن تقدیر از پشتیبانی مدیران منطقه، از آنان تقاضا نمودند تا با استمرار حمایت های خود از روابط عمومی، دستاوردهای منطقه را به شایستگی به نمایش بگذارند.
در ادامه مهندس حسن پناه مسول روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و دبیر روابط عمومی منطقه، ضمن شرح کوتاه جلسات، برنامه های و رویدادهایی که با شکل گیری و حضور روابط عمومی منطقه رخ داده است از مدیران حاضر تشکر نمود و از ایشان درخواست نمود در راه معرفی شایسته برند سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی همچنان یار و پشتیبان برنامه های این گروه باشند.
در این بخش همچنین مهندس دیه جی مسول روابط عمومی موسسه تحقیقات پنبه و برخی از مدیران حاضر منطقه نیز نقطه نظرات و دیدگاه های خود را بیان نمودند.
در بخش انتهایی موضوع روابط عمومی جلسه، دکتر زارع معاون پژوهشی و فناوری سازمان ضمن خوش آمد گویی به مدیران حاضر و تشکر از مهمان نوازی مرکز گلستان بر اهمیت جایگاه روابط تاکید نمود. ایشان در این خصوص گفت: روابط عمومی پیشانی هر مجموعه است و برای هر سازمانی ضروری است تا در حفظ شان این جایگاه مهم بکوشد. ایشان با بیان اینکه اگر تمامی مجموعه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی سازمان، سیستم پردازشگر باشد روابط عمومی مانیتور سازمان است که اقدامات و دستاوردهای نفیس و ارزشمند مجموعه را به نمایش می گذارد.
ایشان در ادامه سخنان خود با مدد خواهی از اصحاب روابط عمومی مجموعه سازمان در ارتباط تنگاتنگ با حوزه پژوهشی در دستیابی به اهداف این حوزه گفت: از مجموعه اهداف حوزه پژوهشی سه مورد را با جدیت تعقیب می کنیم: تولید فناوری، تولید دستور العمل های ترویجی و شکافتن مرز دانش، و در این خصوص، دکتر زند ریاست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی همیشه بر این مهم تاکید دارند که رکن پژوهش های ما تحقیقات کاربردی است که باید بلافاصله در اختیار بهره بردار قرار گیرد و خوشبختانه در سه سال گذشته به بخش مهمی از این اهداف دست یافته ایم.
در ادامه با توجه به دستور جلسه که شامل: بررسی مسائل حوزه پژوهشی و طرح­های تحقیقاتی، تشکیل مرکز رشد کشاورزی در مراکز تحقیقاتی، طرح نظام نوین ترویج (تعامل، تحقیق و ترویج) و سایر موارد بود حاضران در جلسه نقطه نظرات و دیدگاه های خود را بیان نمودند.
شایان ذکر است مدیران حاضر، با توجه به طرح مساله روابط عمومی در جلسه، نقطه نظرات و رهنمودهای ارزشمندی در خصوص ارتقای برنامه های روابط عمومی های منطقه و سازمان ارایه نمودند.

img_0066

img_0071

dsc35325

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.