حضور معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در جلسه هم اندیشی کمیته دانش بنیان اقتصاد مقاومتی استان

دکتر ابوالفضل فرجی معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در جلسه هم اندیشی کمیته دانش بنیان ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان در بنیاد نخبگان استان حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، جلسه هم اندیشی کمیته دانش بنیان ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان با حضور مسولان مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی در بنیاد نخبگان استان برگزار گردید. در این جلسه راهکارهای افزایش شرکت های دانش بنیان در استان به منظور استفاده فناوران و شرکت های استان از ظرفیت ملی ویژه دانش بنیانی و تحقق سهم استان از بیست هزار شرکت دانش بنیان در افق ۱۴۰۴ مورد بحث قرار گرفت.
در ابتدای جلسه دکتر حسام، رئیس پارک علم و فناوری استان با ارائه توضیحاتی درخصوص انواع شرکت های دانش بنیانی و شاخص های آنها عنوان کرد در حال حاضر حدوداً در سطح کشور ۲۸۴۳ شرکت دانش بنیان دارای تاییدیه وجود دارد که ۴۶ شرکت در استان گلستان فعالیت می کنند و در افق ۱۴۰۴ سهم این استان نسبت به جمعیت کشور حدود ۴۸۴ شرکت دانش بنیان می باشد.
در ادامه دکتر خزاعیان، رئیس بنیاد نخبگان استان با تاکید بر شناسایی ظرفیت های دستگاه های اجرایی خاطر نشان کردند که می بایست وضعیت موجود، چالش ها و فرصت های تشکیل شرکت های دانش بنیان را مورد بررسی قرار داد و مشکلات موجود در ادامه فعالیت شرکت های دانش بنیان را آسیب شناسی کرد و در نهایت از ظرفیت دستگاه ها و سازمان های تاثیرگذار در جهت توسعه شرکت های دانش بنیان بصورت ماموریت گرا بهره برد.
ایشان همچنین متذکر شدند که بنیاد نخبگان استان در زمینه برگزاری کارگاه ها به منظور آموزش به شرکت ها و نیز برگزاری نشست هم اندیشی با حضور مسئولین در جهت رفع موانع و مشکلات شرکت های دانش بنیان می تواند همکاری نماید.
در ادامه جلسه مسئولان حاضر، با هم اندیشی در خصوص راهکارهای بهبود وضعیت شرکت های دانش بنیان نقطه نظر و نکته هایی را عنوان را اعلام نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.