حضور رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در نشست با رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در نشست رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان که سه شنبه، ۱۹ بهمن ماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد حضور یافت.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ، در این چلسه دکتر نصرت الله ضرغام ظهر سه شنبه در نشست با اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: بر اساس گزارش تامسون رویترز، در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور رتبه اول را در حمایت از پژوهش و تولید علم در ایران را به خود اختصاص داد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت درصد دارایی فکری اروپا در آلمان تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد کل دارایی‌های فکری جهان در کشورهای اروپایی ارائه می‌شود و این کشورها یک برنامه راهبردی برای پژوهش خود تدوین کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۰ ‌عقب افتادگی خود را جبران کنند.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با بیان اینکه ۳۷ طرح استان گلستان تحت حمایت این صندوق قرار گرفته، افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با ۱۷ طرح ،دانشگاه گلستان با ۱۴ طرح، دانشگاه علوم پزشکی گلستان با چهار طرح، مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان با دو طرح از حمایت‌های صندوق بهره مند شدند.
ضرغام ادامه داد: این صندوق با هدف شناسایی و حمایت متوازن مادی و معنوی از رساله‌های با کیفیت مقطع دکتری، تشویق و هدایت دانشجویان دکتری برای انجام پژوهش‌های پیشرفته در مرزهای دانش اثر بخش اجتماعی و توانمندسازی دانشجویان دکتری برای انجام تحقیقات با کیفیت از سال ۸۲ شکل گرفته است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.