برگزاری آیین گرامی داشت آموزش و پژوهش در دومین روز هفته منابع طبیعی در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

در ۱۶ اسفند ۹۵ دومین روز از هفته منابع طبیعی، آیین گرامی داشت روز آموزش و پژوهش به میزبانی ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چالکی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با حضور مدیرکل، معاونین و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان و مدیران و همکاران این مرکز و مدیران و کارکنان شرکت های دانش بنیان مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این آیین دکتر ابوالفضل فرجی معاون پژوهش و فناوری مرکز اظهار کرد: ارتباط بین تحقیقات و اجرا از خواسته اصلی ما است چرا که تمام فعالیت های ما در راستای اهداف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات به عنوان اتاق فکر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مطرح است.
بعد از صحبت های دکتر فرجی، مهندس سیدزیدالله میرکاظمی رئیس بخش منابع طبیعی مرکز تحقیقات به ارائه گزارش عملکردی در خصوص این بخش پرداختند.
بعد از ایشان، دکتر فاطمه فدایی عضو هیات علمی بخش تحقیقات منابع طبیعی گزارشی با موضوع دستاوردهای جدید جهانی حاصل مطالعه جنس‌هایی از خانواده میخک در ایران و تهیه و نگارش فلور ایران به زبان فارسی ارائه کردند.
در این مراسم، مهندس سیدهاشم موسوی نژاد معاون فنی جنگل در خصوص طرح های تحقیقاتی اداره کل با مرکز تحقیقات، سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و راهبردهای تعریف شده در این سند توضیحاتی دادند.
وی با بیان اینکه بحث تغییر اقلیم بحث روز در کشور است، اظهار کرد: تغییر اقلیم با آلاینده ها و تخریب پوشش گیاهان مرتبط است.
وی همچنین با تاکید بر ارتباط این دو نهاد، افزود: زراعت چوب در برنامه ششم توسعه مطرح است و انتظار ما از مرکز تحقیقات این است که گونه ای را برای این کار معرفی کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.