برگزاری روز مزرعه گندم در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان

روز مزرعه گندم در ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان (عراقی محله) وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در روز سه شنبه مورخ ۹/۳/۱۳۹۵برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، با هماهنگی قبلی مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش استان، مراسم روز مزرعه گندم با حضور محققان، کارشناسان و کشاورزان پیشرو و مدیران ترویج شهرستان های استان در ایستگاه تحقیقاتی گرگان برگزار شد
در این برنامه ابتدا در مورد فرآیند و مراحل مختلف تولید و معرفی لاین‌های گندم و نسلهای در حال تفکیک گندم به کارشناسان و کشاورزان شرکت کننده در روز مزرعه توضیح داده شد.
سپس دکتر سوقی محقق غلات در مورد فرآیند و مراحل مختلف تولید و معرفی لاین‌های گندم و نسلهای در حال تفکیک گندم به کارشناسان و کشاورزان شرکت کننده در روز مزرعه توضیح داده شد.. پس از آشنایی کارشناسان و کشاورزان از مراحل تولید ارقام از مزارع تکثیری گندم بازدید انجام و توضیحات لازم در مورد رقم مروارید و همچنین لاین‌هایN-87-20،N-91-8, N-91-9 و N-91-17 و مناطق مورد نظر جهت کاشت و واکنش این لاینها نسبت به تنش‌های خشکی و گرمای آخر فصلو بیماری‌های زنگ زرد، زنگ قهوه‌ای و فوزاریوم سنبله توضیحات لازم ارائه داد.
در انتهای این برنامه در فضایی کارگاهی مسایل مختلف این حوزه در گفتگویی دو سویه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.