نشست هم اندیشی با مسئول بخش خاورمیانه فائو در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

نشست هم اندیشی با دکتر دوست محمد مسئول بخش خاورمیانه فائو در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این نشست که با حضور دکتر دانشیان مدیر پروژه افزایش تولید سویا در استان های گلستان و خوزستان و همکاران وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مختارمهاجر ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر سید علی حسینی رییس مرکز و دکتر فرجی معاون ایشان، مهندس علی موسی خانی رییس اداره پنبه و دانه های روغنی، دکتر محمد اسماعیل اسدی و مهندس حمید رضا صادق نژاد اعضای هیات علمی مرکز برگزار شد پیرامون پروزه دو ساله TCP مطرح شده از سوی فائو برای ارتقای بهره وری تولیدات دانه های روغنی با تاکید بر دانه روغنی سویا بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
آقای دوست محمد گفت: این پروزه بسیار کوچک بوده و با هزینه کم می تواند به ارتقای بهره وری سویا در استان های خوزستان و گلستان کمک شایانی نماید.
ایشان خطاب به دکتر مهاجر گفت: شما دارای محققان و کارشناسان بسیار خوب و تحصیلکرده و مجرب و آموزش دیده ای هستید که این خود کمک شایانی در پیشبرد این پروژه می باشد.
دکتر مهاجر نیز در این نشست افزود: ما قول همه گونه همکاری و حمایت از این پروزه را می دهیم زیرا یکی از اهداف ما در راستای اهداف وزارت جهاد کشاورزی، کاهش وابستگی واردات روغن خوراکی از خارج از کشور است.
همچنین آقای دوست محمد افزود: یکی از گزینه های ارتقای بهره وری سویا در استان های خوزستان و گلستان، استفاده از شیوه کشاورزی حفاظتی است که در استان گلستان شما پیشرفت های بسیار خوبی در سطح کشور داشته اید و این یکی از شیوه های بسار موثر در کاهش مصرف آب و افزایش ماده آلی خاک می باشد که باید مدنظر قرار گیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.