انعکاس خبر مصاحبه رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در خبرگزاری تسنیم

مصاحبه دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای معرفی عملکرد، دستاوردها و افق آینده مرکز، در رسانه های مختلف انعکاس مناسبی داشت.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این راستا رسانه های مختلفی به این خبر اشاره نمودند. در این حوزه خبرگزاری تسنیم در گزارشی، بخشی از سخنان ایشان را این گونه تشریح نمود:

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان:

بیش از ۶ میلیارد ریال برای تحقیقات کشاورزی در استان گلستان اختصاص یافت

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در استان گلستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید علی حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: کارهای به‌زراعی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گرگان اتفاق می افتد و اقدامات تحقیقاتی در بخش محصولات دیم در شهرستان گنبدکاووس انجام می شود.

وی با بیان اینکه بر روی بذرهای گندم، باقلا، کلزا، نباتات علوفه ای در این مرکز تحقیق انجام می دهیم، گفت: بیش از ۶ هزار لاین گندم در این مرکز تحقیقات وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان یادآور شد: ستاد تولید، نگهداری و ارزیابی باقلای کشور استان گلستان است و به لحاظ سطح زیر کشت پس از استان لرستان قرار داریم و ۳ هزار هکتار کشت باقلا داریم و به میزان عملکرد میزان تولید ما با ۱۳ تن، بیش از استان لرستان است.

حسینی با بیان اینکه ۸ رقم باقلا در دست تحقیق در سطح کشور داریم، اظهار داشت: جی فافا بذر باقلایی است که در دست تحقیق داریم و میتوان از این محصول در جیره طیور نیز مورد توجه قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون۵۷۰ ژرم پلاست باقلا در این مرکز تحقیقاتی کشاورزی وجود دارد.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه استان گلستان مقام نخست در بحث کلزا و سویا را دارد، افزود: دربخش سویا تعداد بالای ۱۰۰ رقم به عنوان بانک ژن در این مرکز نگهداری می شود.
حسینی تاکید کرد: در هفته آینده بالای ۵۰ ژنوتیپ بذر سویا از کشورهای مبدا آمریکا، برزیل و استرالیا به این مرکز افزوده می شود.
وی گفت: در بحث کلزا به علت اینکه بذر به صورت هیبرید وارد کشور می شود تحقیقات محدود بوده و توانستیم در بحث تکثیر این محصول وارد شویم.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان ۸۰۰ لاین در بحث ذرت شیرین در این مرکز تحقیقات داریم، گفت: داشتن و تهیه ژرم پلاست گونه گیاهی در هر مرکز باید وجود داشته باشد.
حسینی با بیان اینکه ۹ بذر آبی و دیم در بحث گندم در این مرکز تحقیقاتی داریم، افزود: سال گذشته رقمی به نام امیر در سویا به مرحله رونمایی و تکثیر قرار گرفت.
وی یادآور شد: ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم متوسط عملکرد سویا در استان گلستان است و درصدد این هستیم میزان راندمان و بازده تولید سویا را در مزارع کشاورزی افزایش دهیم.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به کشت نشائی محصولات اشاره کرد و افزود: کشت نشائی طول دوره داشت را کوتاه می کند و از سویی قبل از برداشت محصول در زمان کشت از مزارع می توانیم به صورت گلخانه ای نسبت به کشت نشائیی اقدام کنیم.
حسینی با بیا اینکه هزینه های داشت و مبارزه با آفات با کشت نشائی کاهش پیدا می کند، یادآور شد: ۱.۵ درصد قرار بود بودجه پژوهشی به مرکز تحقیقات اختصاص بدهند که این میزان کمتر از ۰.۵ درصد شد.
وی با بیان اینکه ۶۲۰ میلیون تومان هزینه مرکز تحقیقات است، افزود:۴۲۰ میلیون تومان در سال گذشته از محل طرح های خاص سازمان جهاد کشاورزی ، ۲۰۰ میلیون تومان از طرح های خاص استانی، به این مرکز اختصاص یافت.
.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.