حضور همکاران مرکز تحقیقات و آموزش و نمایندگان شرکت های دانش بنیان مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در نشست هم اندیشی توسعه تجارت با کشور ترکمنستان

نشست هم اندیشی توسعه تجارت با کشور ترکمنستان به همت اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، با حضور اعضای اتاق بازرگانی استان گلستان، همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و مدیران و نمایندگان شرکت های دانش بنیان مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و مدیران شرکت ها، واحدها و هسته های فناور استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای توانمند سازی و ارتقای دانش همکاران و شرکت های دانش بنیان مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان در این حوزه، نشست هم اندیشی توسعه تجارت با ترکمنستان با ارایه مهندس خرمالی رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و با هدف آشنایی شرکت کنندگان با این کشور همسایه برگزار گردید و حاضران در این برنامه، با بخش های مختلف یک این حوزه آشنا شده و در گفتگویی دوسویه با اصول و موازین این حوزه آشنا شدند.
خرمالی رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در نشست با فعالین اقتصادی استان گلستان ضمن گرامی داشت روز صنعت و معدن، بیان کرد: عمده دلیل کاهش تجارت با ترکمنستان کاهش بهای انرژی بوده است.
وی اظهار داشت: دولت ترکمنستان برنامه دراز مدت صنعتی خود را پیش گرفته است و به دنبال متنوع کردن بازار انرژی می باشد.
وی تاکید کرد: باید آگاه باشیم که در ترکمنستان تغیر مصرف مشاهده می شود و به همین جهت می بایست بر این باور بود که ورود به بازار این کشور مانند گذشته نیست و باید شرایط روز را مورد مطالعه قرار داد.
وی ادامه داد: اخیرا بحث ثبت قرارداد های کشور خارجی در بورس ترکمنستان مطرح است که امکان پیگیری قضایی در صورت بد عهدی در تعهد ها را می توان از مزایای آن دانست.
وی اشاره کرد: سالیانه یک نمایشگاه تخصصی برگزار می شود که استان گلستان می تواند از این فرصت استفاده نماید.
یوسفی عضو هیات رییسه اتاق گرگان نیز در این نشست گفت: انتقال ارز و صدور ویزا از مشکلات تجارت با ترکمنستان است که امیدواریم راهکار هایی برای این امر اندیشیده شود.
وی افزود: برگشت سرمایه از نکات مهم در تجارت با این کشور محسوب می شود که یکی از اصول تجارت است.
دامغانی عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان نیز ضمن تاکید بر نقش حمایت سیاسی از تجار در افزایش مراودات با ترکمنستان بیان کرد: عدم کاور حمایتی دولت در تجارت با این کشور قابل لمس می باشد.
وی گفت ورود به بازار کشور ها و رقابت بدون حمایت مناسب دولت مشکل خواهد بود که امیدواریم همکاری ها با بخش خصوصی پر رنگ شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.