حضور همکاران مرکز تحقیقات و آموزش و نمایندگان شرکت های دانش بنیان مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در نشست معرفی ظرفیت های تجارت با کشور ارمنستان

نشست معرفی ظرفیت های تجارت با کشور ارمنستان به همت اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، با حضور اعضای اتاق بازرگانی استان گلستان، همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و مدیران و نمایندگان شرکت های دانش بنیان مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و مدیران شرکت ها، واحدها و هسته های فناور استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای توانمند سازی و ارتقای دانش همکاران و شرکت های دانش بنیان مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان در این حوزه،
نشست معرفی ظرفیت های تجارت با کشور ارمنستان با حضور سفیر کشور ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران، بهرامی رییس اتاق بازرگانی استان گلستان، ربیعی معاون استاندار، قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و با هدف آشنایی شرکت کنندگان با این کشور همسایه برگزار گردید و حاضران در این برنامه، با بخش های مختلف یک این حوزه آشنا شده و در گفتگویی دوسویه با اصول و موازین این حوزه آشنا شدند.
سفیر ارمنستان در در این نشست ضمن معرفی ظرفیت های تجارت با این کشور بیان کرد: ۳۳۵۰۰ رقم کالا با برخی کشور ها با عوارض گمرکی تخفیفی مبادله می شود.
وی گفت: صنایع معدنی و فراوری مواد غذایی از نمونه صادرات ارمنستان می باشد.
تومانیان سفیر ارمنستان افزود: مزایای مالیاتی برای برخی سرمایه گذاری ها در ارمنستان وجود دارد.
وی ضمن اشاره به این که کسب و کارهای کوچک با یک نظام مالیاتی متفاوتی در این کشور فعالیت میکنندکه ارزش افزوده و درآمد را پرداخت نمیکنند و فقط یک مبلغ ناچیزی پرداخت می نمایند.
وی گفت: ۳ منطقه آزاد تجاری در ارمنستان وجود دارد که دو منطقه تخصصی و یک منطقه عمومی است، این نقاط مربوط به آی تی، ارتباطات، جواهر، ساعت و صنایع معدنی است.
تومانیان اشاره کرد: سومین منطقه نیز در نزدیکی مرز ایران در حال تاسیس است که عمومی می باشد.
محمود ربیعی در این نشست اظهار داشت: حضور سفیر ارمنستان در استان گلستان فرصت مغتنمی است که ارتباطات تجاری بهتری با این کشور دوست و همسایه برقرار شود.
وی تولیدات کشاورزی و گردشگری را از جمله ظرفیت های کم نظیر استان گلستان برشمرد و گفت: تولید توتون در این استان به لحاظ کیفیت و مرغوبیت در منطقه کم نظیر بوده و آمادگی صادرات این محصول را تا ظرفیت ۲ هزار تن به کشور ارمنستان داریم.
به گفته وی اکنون بخشی از توتون تولیدی استان گلستان به کشور روسیه صادر می شود.
ربیعی همچنین به وجود جاذبه های گردشگری بکر استان گلستان اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت می توان بیش ازگذشته برای جذب گردشگر از کشور ارمنستان استفاده کرد.
‘آرتشین تومانیان’ سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران به منظور آشنا شدن با ظرفیت های گلستان و دیدار با مسئولان ارشد، نشست با فعالان اقتصادی و بازدید از چند کارخانه تولیدی موفق و جاذبه های گردشگری به این استان سفر کرده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.