سخنرانی مسول روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در هفتمین همایش روابط عمومی استان

مهندس محمدحسن پناه مسول روابط عمومی و روابط بین الملل این مرکز سخنان خود را در هفتمین همایش روابط عمومی دستگاه های علمی، آموزشی واجرایی استان گلستان ارایه نمود.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این همایش که با حضور علی اصغر طهماسبی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل حراست استانداری و مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان، اساتید کارگاه آموزشی، با موضوع «ظرفیت های روابط عمومی»، «عکس به مثابه رسانه» و «استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی در اهداف روابط عمومی» با همکاری اساتید رضوانی، ابوالقاسمی و کرمانی و مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی، علمی، آموزشی، نهادها، سازمان ها، بانک ها، شهرداری ها و فرمانداری های استان انجام شد مسول روابط عمومی مرکز در خصوص اهمیت و جایگاه روابط عمومی، نقش روابط عمومی در توسعه سازمان ها و معرفی دستاوردهای هر مجموعه، رسالت های این گروه در تحقق شعار سال، اهمیت پویایی و ارتقا در این بخش و مسایل و مشکلات پیش روی و … سخنان خود را تقدیم حاضران نمود.
ایشان همچنین با توجه به طرح برخی از مشکلات این حوزه تقاضای یاری و پشتیبانی ممکن را از استاندار در خواست نمود.
مهندس حس پناه در ابتدا با تقدیم شعری به حاضران:
بهار می‌آید
دنیا عوض می‌شود
اما
آمدن بهار مهم نیست
مهم شکفتن گل‌ها در قلب توست… سخنان خود را آغاز کرد
ایشان ضمن عرض سلام و خدا قوت به تمامی اصحاب روابط عمومی و حاضران در این نشست، از اساتید حاضر به جهت ارایه آخرین آموزه های حوزه روابط عمومی، از اداره روابط عمومی استانداری در راستای برگزاری نشست تشکر و قدردانی نمود و آرزو نمود که انشاا… همگی ما بهره بردار شایسته این برنامه باشیم و تبعات خیر آن نصیب توسعه و ارتقای شایسته استان شود.
مسول روابط عمومی مرکز در ادامه گفت: اگر مروری داشته باشیم به رویدادهای فراگیرتر روابط عمومی در سال گذشته، شاهد تنوع خوبی از لحاظ تعداد و کیفیت بودیم: ششمین همایش و کارگاه آموزشی روابط عمومی های استان، کارگاه آموزشی منطقه ۲ وزارت علوم و سخنرانی سرکار خانم دکتر بروجردی، مسابقات ورزشی، جشن روز روابط عمومی در محل سازمان میراث فرهنگی استان و …، برنامه های فوق حاصل تعامل دستگاه های مختلف، از جمله: دانشگاه علمی کاربردی گرگان ۳، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره کل میراث فرهنگی استان و برخی دستگاه های دیگر.
مسول روابط عمومی مرکز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت های متنوع این خانواده بیان کرد: اما با تمام شور و شعوری که در میان اصحاب روابط عمومی هست، مقصر به نتیجه نرسیدن برنامه های روابط عمومی در استان کیست؟
همه در باره نقش و جایگاه روابط عمومی و اهمیت آن زیاد سخنرانی می کنند، برنامه هایی که سازمان ها طی آن می بایست به روابط بیشتر اهمیت بدهند زیاد صحبت می شود اما متاسفانه در عمل به فن روابط عمومی به عنوان علم و تخصص نگاه نمیشود
مهندس حسن پناه گفت: در اینجا در مورد این موضوع نمی خواهم صحبت کنم هر چند در جای خودش این مسئله بسیارمهم است. من می خواهم روی این تمرکز کنم که هر یک از ما به تنهایی چکار می توانیم بکنیم؟
هر کدام از ما چه پیامی باید برای خودمان داشته باشیم؟
چه پیامی باید برای آنانیکه که با ما یا برای این حوزه و برای روابط عمومی کار می کنند داشته باشیم؟
چه پیامی باید به فرزندان خودمان بدهیم؟
چگونه می توان همکاران روابط عمومی در سطوح بالا را افزایش داد؟
پیغام های ما اگر می خواهیم در این بخش از جامعه بمانیم چیست؟
در این راستا قطعی‌ترین اقدام برای خروج از چرخه بی‌پایان سخنرانی های زیبای بی عمل در موضوع و عملکرد و اهمیت روابط عمومی می بایست به سراغ واقعیت درمانی رفت و سهم و جایگاه هر بخش و دستگاه اجرایی در تحقق جایگاه و اعتبارات مادی و معنوی لازم برای این مهم را تدوین کرد.
عارفی را پرسیدند: زندگی به جبر است یا اختیار؟
گفت: امروز را به اختیار است تا چه بکارم، اما فردا جبر است، چرا که باید اجبار را درو کنم هر آنچه را که دیروز به اختیار کاشته ام….
با این مقدمه اگر بخواهیم در راستای ارتقای روابط عمومی در استان گفتگو کنیم با رعایت قانون طلایی روابط عمومی: “با همه دوست باشید” ضمن خدا قوت به دوستان اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و کسب اجازه برای طرح مسئله، قصد دارم به عنوان یک گام پیشنهادی در راه ارتقای روابط عمومی استان، مطرح کنم عملکرد ضعیف شورا و آن نقشی که این تشکل می بایست در توسعه و ارتقای جایگاه این مهم می داشت چرا روی نداد؟ و البته لازم به ذکر است اعضای محترم شورا هر کدام در دستگاه های متبوع خود، افراد موفقی بودند اما در قالب یک گروه استانی، خالق رد خیر و نمونه موفقی نبودند و عملا شورا در دروه حضور این دوستان هیچ نقشی در پیگیری و احقاق جایگاه و برنامه های آموزشی، رفاهی و … نداشته و آنجایی گله مندی بیشتر می شود که برخی از اعضا، دور دومی هست که در شورا حضور دارند.
ویل دورانت می گوید: مرگ ملت ‌ها زمانی فرا می‌ رسد، که بزرگان مردم به پرسش‌ های جدید آن ها پاسخ های کهنه می‌ دهند !
مهندس حسن پناه با طرح این پرسش، در ادامه گفت: لذا بنده از دوستان محترم خواهشمندم در راستای واقعیت درمانی و آسیب شناسی، علل این نقیصه را مکتوب به اهالی روابط عمومی استان بفرمایند تا در راستای رفع نقص و بهره گیری از این اندام مهم در راه رشد و توسعه این بخش از استان که به اعتقاد جمع، بخش تاثیرگذاری نیز می باشد اقدام نمود تا به یاری خدا در دوره های بعدی شاهد حضور و نقش فعال این شورا در استان باشیم و در این راستا یادمان باشد که فرصت بسیار اندک است.
‌و ایشان کلام خود را با امانت کلام منصوب به حضرت آیت اله بهجت اینگونه به پایان رساند:
آﻧﭽﻪ که ﺍﺯ ﺳﺮ ﮔﺬﺷﺖ…
ﺷﺪ ﺳﺮﮔﺬﺷت…
حیف که بی دقت ﮔﺬﺷﺖ…
اما ﮔﺬﺷﺖ…
ﺗﺎ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ یک دو روزی فکر کنیم؛
ﺑﺮ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﻮﺷﺘﻨﺪ:
ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺖ…

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.