انعکاس سخنان دکتر زند در افتتاحیه هفتمین همایش ملی علف‌های هرز ایران در خبرگزاری فارس

سخنان دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در آئین افتتاحیه هفتمین همایش ملی علف‌های هرز ایران در رسانه های مختلف انعکاس مناسبی داشت.
به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این راستا رسانه های مختلفی به این خبر اشاره نمودند. در این حوزه خبرگزاری فارس در گزارشی حاصل این سخنرانی را این گونه تشریح نمود:

معاون وزیر جهاد کشاورزی:
بسیاری از مشکلات با انقلاب صنعتی چهارم قابل حل است/ نقشه مدیریت علف های هرز تدوین می شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی استفاده از تکنولوژی‌های نوین را حلال بسیاری از مشکلات برشمرد و گفت: بسیاری از مشکلات با تکنولوژی انقلاب صنعتی چهارم قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسکندر زند پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه هفتمین همایش ملی علف‌های هرز ایران که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب صنعتی با پیشرفت علم به مراحل خوبی رسیده است به طوری که بسیاری از مشکلات با استفاده از تکنولوژی انقلاب صنعتی چهارم قابل رفع است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار سال پیش بحث انقلاب در کشاورزی مطرح شد، تصریح کرد: تا قبل از این اتفاق غذای بشر از راه شکار تامین می شد از وقتی انسان وقت بیشتری برای مطالعه و تحقیق گذاشت انقلاب صنعتی شروع شد.
رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی ایران با بیان اینکه انقلاب صنعتی به چهار مقطع تقسیم می شود، افزود: انقلاب صنعتی اول از سال ۱۸۵۰ آغاز شد و با تولید انبوه دستگاه های مکانیکی موفقیت هایی در تامین امنیت غذایی بشر حاصل شد.
زند افزود: انقلاب صنعتی دوم از سال ۱۹۱۰ الی ۱۹۱۵ با تولید انبوه توسط الکتریسیته یا برق شروع شد، از زمان انقلاب اول تا انقلاب دوم ۶۰ سال زمان طول کشید، انقلاب سوم نیز با ورود کامپیوتر در قرن گذشته آغاز شد، انقلاب صنعتی چهارم نیز از سال ۲۰۱۵ با ورود هوش مصنوعی به تولید کلید خورد.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات از طریق تکنولوژی قابل حل است بر لزوم توسعه و گسترش تحقیق و پژوهش‌های علمی تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود علف های هرز بر روی کره خاکی و رشد غیرقابل انکار آن به زودی نقشه مدیریت علف های هرز در کشور تدوین می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزاری چنین همایش های علمی و تخصصی را در پیشبرد وضعیت کشاورزی کشور مطلوب دانست و بر لزوم ارتقاء اثربخشی تحقیقات کشاورزی تاکید کرد.
زند با اشاره به اینکه داده‌های بخش کشاورزی و مقالات علمی ورودی‌ محور است، گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش ها دستیابی به خروجی یافته‌های علمی است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.