برگزاری هفتمین همایش ملی علف های هرز ایران با حضور دکتر زند

مراسم افتتاحیه هفتمین همایش ملی علف های هرز ایران، پنجم شهریورماه با حضور دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و عضو هیات امنای دانشگاه های منطقه استان گلستان، دکتر فرجی رییس و گروهی از پژوهشگران این مرکز یکشنبه پنجم شهریورماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، رییس دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان در این مراسم گفت: بخش کشاورزی سهم قابل توجهی در میزان تولید و اشتغال کشور دارد.
دکتر علی نجفی نژاد افزود: به دلیل استفاده از منابع طبیعی در بخش کشاورزی، چالش های مهم کشور مانند چالش های زیست محیطی، ‌تغییر اقلیم و تولید گازهای گلخانه ای نیز در این بخش دیده می شود که علاوه بر اقدامات صورت گرفته،‌همچنان جز یکی از دغدغه های برنامه ریزان کشور است.
وی خاطر نشان کرد: برای حل این بحران ها نیازمند برنامه جامع در مسایل کشور به خصوص بخش کشاورزی هستیم تا بتوانیم شاهد نتایج خوبی در همه زنجیره های مرتبط با بخش کشاورزی باشیم.
در ادامه دبیر همایش گفت: این همایش در محورهای بیولوژی علف های هرز، مدیریت شیمیایی علف های هرز، رهیافت های مدیریتی علف های هرز و… برگزار شد که علاقمندان از بهمن ماه ۹۵ لغایت خرداد ماه ۹۶ فرصت داشتند،مقالات خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.
دکتر جاوید قرخلو افزود: تعداد ۳۱۳ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که ۲۵۹ مقاله پوستری، ۱۱ مقاله شفاهیُ ۸ مقاله کلیدی و ۱۱مقاله رد شده را شامل می شود که توسط ۹۰ داور مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این همایش به منظور تشویق پژوهشگران جوان به ۴ پوستر برگزیده دانشجویی، جوایزی اهداء می شود.
شایان ذکر است: در این همایش از پیشکسوتان علف های هرز تقدیر به عمل آمد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.