حضور همکاران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، ادوات، تجهیزات‌، صنایع وابسته آبیاری و نهاده های کشاورزی با حضور مهندس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی و مهندس اسفندیاری پور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور، میران خانواده جهاد کشاورزی استان، همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان ، کشاورزان و فعالان این حوزه در گرگان شروع به کار کرد.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس یزدی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در آیین آغازین این نمایشگاه اظهار کرد: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌های کشاورزی، ادوات، تجهیزات و صنایع وابسته، کود، سم، بذر و سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار از ۱۱ تا تاریخ ۱۴ مهرماه دایر خواهد بود و ۸۰ تولید کننده از ۱۷ استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند و نمایندگی های ۱۴ کشور نیز در این نمایشگاه آخرین تجهیزات خود را به نمایش گذاشتند.
دکتر مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این آیین اظهار داشت: نزدیک به ۱۷ شرکت بین‌المللی از کشورهای مختلف مانند آمریکا، آلمان، سوئس، فرانسه،سوئد، کره جنوبی، ژاپن، انگلیس، چین، هندوستان روسیه، اکراین حضور دارند.
مهاجر یادآور شد: این بزرگترین نمایشگاه در سنوات گذشته استان گلستان است و برای نخستین بار در سطح کشور، همایش‌های علمی و تخصصی از ساعت ۱۶ تا ۱۸ توسط شرکت های متقاضی با دعوت از مخاطبان در محوطه جمعی نمایشگاه برگزار می‌شود.
وی گفت: در روز سوم این نمایشگاه ۱۳ مهر ماه همایش بزرگ “نقش مکانیزاسیون در توسعه پایدار کشاورزی” با حضور محققان و اساتید دانشگاهی، کارشناسان، بهره برداران بخش کشاورزی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: در ۴ سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه مکانیزه کشاورزی در استان گلستان سرمایه‌گذاری انجام شده که این میزان سرمایه‌گذاری بی‌سابقه بوده است.
مهاجر ادامه داد: سال ۱۳۹۶ نزدیک به ۶۳ میلیارد تومان اعتبار در بخش توسعه و تقویت مکانیزاسیون اعلام شده که تاکنون ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن جذب شده است.
مهندس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی در این مراسم گفت: ۱۳میلیون تن ذخیره گندم در کشور داریم که این میزان برای سال ۹۷ کشور کافی است و کشت سال زراعی جدید هم در کشور شروع شده است.
ایشان همچنین گفت: سیاست وزارت جهادکشاورزی بر دسترسی کشاورزان به تکنولوژی های بروز و برتر است تا بتوانیم سطح تولید را ارتقا دهیم. برای تهیه ماشین آلات کشاورزی در کشور هیچگونه محدودیتی نداریم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.