نشست مشترک مدیر کل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با مدیران جهاد کشاورزی و رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

مهندس محمد میثمی تبار مدیر کل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در راستای برنامه های حوزه متبوع خود با مدیران جهاد کشاورزی استان و رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان نشست برگزار نمود.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با حضور مهندس محمد میثمی تبار مدیر کل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، مهندس رقیه سیفی لی همکار ایشان، دکتر مختار مهاجر رییس و گروهی از معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر ابوافضل فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر علیرضا قدس ولی معاون آموزشی وگروهی از همکاران ایشان در محل دفتر ریاست مرکز در تاریخ سه شنبه ۲ آبان ۹۶ برگزار شد ابتدا دکتر فرجی در سخنانی ضمن خوش آمد به حاضران در جلسه، خلاصه ای از وضعیت آموزش کارکنان استان و مقایسه آن با متوسط کشور را اعلام نمود.
در ادامه مهندس میثمی تبار در سخنانی ضمن تشکر از برگزاری این نشست، گفت که آموزش ضلع سوم کشاورزی و توسعه آن می باشد که اگر تقویت شود موجب پیشرفت مجموعه می گردد.
ایشان همچنین گفت: اگر اولویت اول منابع انسانی باشدو به بیت المال بودن آن اعتقاد داشته باشیم می توان با تغییر رویه، موجبات توانمندی منابع انسانی را خلق کرد و باید اعتقاد داشت که کارشناس توانمند است که می تواند باعث بهره بردار و کشاورز توانمند اقتصای توانمند شود.
در این راستا نیاز است نگاه نرم افزاری در وزارت تغییر کند و کشاورزی محوری به کشاورز محوری تبدیل شود و می بایست در رویکرد و نگرش تحول ایجاد شود.
ایشان در ادامه با اشاره به این مهم که نیاز سنجی وظیفه رییس سازمان جهادکشاورزی استان است وضعیت آموزش در استان گلستان را در سال گذشته با متوسط کشور مقایسه و اعلام کرد و سیاست و برنامه جدید این بخش را در خصوص خلق برنامه های آموزشی شبانه روزی برای کارشناسانی که به تازگی استخدام شده اند را تشریح نمود و توافق ضمنی بین رییس سازمان استان و ایشان برای انجام این دوره به عنوان هشتمین استان کشور انجام شد.
در بخش بعدی دکتر مختار مهاجر با اشاره به نتیجه بخش بودن آموزش گفت کارشناسان جدید در استان با توجه به حضور در ۱۷۰طرحpvs عملا آموزش این گروه توسط محققان آغاز شده و دستیابی به رکوره ۱۵۰۰۰۰۰تن تولید گندم، خود گواه روشنی بر نقش آموزش در ارتقای تولید می باشدو در راستای برگزاری دوره های آموزشی شبانه روزی با توجه به استعداد و حضور مجتمع های کشت و صنعت موجود در استان و نزدیکی زمان آغاز کشت، تصمیم گیری در خصوص آغاز و انجام این دوره با توجه به برنامه ریزی های قبلی مصوب شد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.