برگزاری دوره آموزشی ملی کلزا در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی

با توجه به ابلاغیه معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی مبنی بر “توسعه و کشت دانه های روغنی” اولین دوره آموزشی طرح ملی توسعه کشت کلزا ویژه کارشناسان مسئول پهنه،کارشناسان ترویج و معین در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در روز شنبه ۶ آبان ۹۶ ابتدای این دوره مهندس خدری مدیر واحد آموزشی ضمن خیر مقدم گویی به میهمانان، گلستان را یکی از استان های مستعد کشت دانه های روغنی علی الخصوص کلزا دانست که نقش عمده ای در تولید این محصول استراتژیک دارد وی خاطر نشان کرد. این دوره ملی بصورت منطقه ای در مرکز آموزش کردکوی (منطقه گرم) مرکز خراسان رضوی (مناطق سردسیر)، و مرکز آموزش دزفول (سرد و گرم) طبقه بندی شدند که اولین دوره آن در واحد آموزش کردکوی برگزار می گردد.
این دوره با عنوان” آماده سازی، تهیه بستر و کاشت کلزا” بوده که در ادامه دو دوره “مدیریت داشت” و” مدیریت برداشت و پس از برداشت کلزا” نیز در این واحد اجرا خواهد شد. خاطر نشان می سازد اساتید این دوره مهندس صادق نژاد، مهندس محسن باقری، مهندس مریم غزائی یان و مهندس علیرضا ساوری نژاد از محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان می باشند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.