حضور همکاران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در دوازدهمین نشست نسل ماندگار

همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در دوازدهمین نشست نسل ماندگار که در روز چهارشنبه اول آذرماه ۱۳۹۵ در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد حضور یافتند.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، دوازدهمین نشست دو ماهانه نسل ماندگار همچون یازده جلسه قبلی با حضور رزمندگان و ایثارگران و بسیاری از علاقه مندان و جوانان و البته با اندکی تفاوت با نشست های قبلی برگزار شد. مریم کاتبی از مبارزان انقلاب و امدادگران دفاع مقدس که خاطرات فراوانی از حضورش در جبهه های غرب و جنوب کشور و از فرماندهان بزرگ جنگ همچون شهید دستواره، حاج احمد متوسلیان، شهید بروجردی و … دارد میهمان ویژه این نشست بود.
او در بخشی از سخنانش به خاطره ای از گروگان شدن و اجبار برای پرستاری و کمک به وضع حمل همسر یکی از فرماندهان کومله اشاره کرد. در ادامه این برنامه رسول ولی یی کارشناس-مجری نشست نسل ماندگار از سیدعماد دادور خواست تا درباره خود و اعزام به جبهه برای نخستین بار بگوید. دادور گفت: برای اولین عزیمت به جبهه با مشکل مواجه شدم چون یکی از برادرانم شهید شده بود، دیگری که خبر شهادتش را دادند و دو سال بعد متوجه شدیم به اسارت در آمده و یکی دیگر از برادرانم نیز همان موقع مجروح و در بیمارستان بود بنابراین به دلیل مخالفت های واحد اعزام، مجبور شدم به بوشهر رفته و از آنجا به جبهه بروم.
خاطره گوی بعدی این نشست حاج تقی ایزد فرمانده گردان مسلم بن عقیل از لشکر۲۵کربلا بود. او وقتی پشت تریبون قرار گرفت از رزمندگان حاضر در جلسه یاد کرد و به تجلیل از ایثارگری و شجاعت آنها پرداخت. ایزد که خود به بیان خاطره نپرداخت با پرسش هایی از عماد دادور و رسول ولی یی که در زمان جنگ از نیروهای او بودند پرسش هایی کرد و گفت: شجاعت این بچه ها با آن سن کمی که داشتن مثال زدنی است. وقتی عماد با تیربار تکاروان عراقی را هدف می گرفت صدای پاره شدن شکم های آنها را می شنیدم. ایزد همچنین با اشاره به نقش زنان در طول دوران دفاع مقدس گفت: مادران بودند که این فرزندان را پرورش دادند، خواهران صبوری کردند و دختران و همسران شان نیز همراهی کردند.
شایان ذکر است در نشست خاطره گویی نسل ماندگار که با هدف تبیین تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار می شود، جمعی از رزمندگان به بیان خاطرات خود از سال های حماسه و ایثار می پردازند و همرزمان شان و جوانان نیز در فضایی صمیمی در کنار یکدیگر با شنیدن گوشه ای از مردانگی و رشادت های آنان با بخشی از حماسه باشکوه ۸ ساله دفاع مقدس آشنا می شوند. نشست دوازدهم نسل ماندگار با مشارکت حوزه هنری استان گلستان و موسسه فرهنگی میرداماد برگزار شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.