حضور فعال پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در آیین افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۶ استان

همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در برنامه آیین افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری سال ۹۶ با شعار « پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال » استان حضور یافتند.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این برنامه با حضور دکتر هاشمی استاندار و معاونان استاندار گلستان، دکتر حسینی فرماندار گرگان، پژوهشگران، اساتید، کارشناسان، مدیران و مسولان دستگاه های اجرایی، دانشگاهی و مراکز و موسسات تحقیقاتی استانی پنجم آذر ماه ۹۶ در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان برگزار شد و جمعی از همکاران از جمله دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز، دکتر علیرضا کیانی معاون پژوهش و فناوری و گروهی از اعضای هیات علمی و پژوهشگران این مرکز و شورای روابط عمومی تات استان نیز در این آیین حضور یافتند.
استاندار گلستان در این مراسم گفت: با استفاده از ظرفیت جوانان و دانشگاهیان می توانیم به رونق اقتصادی جامعه، سرعت و شتاب بدهیم.
دکتر سید مناف هاشمی افزود: پژوهش ها می بایست به گونه ای باشد که همه علی الخصوص بخش خصوصی، سرمایه گذاران، تولید کنندگان و… بتوانند از آن استفاده بکنند.
وی اذعان کرد: محصولات می بایست طبق تحقیقات پژوهشگران تولید بشود که نیازهای اقتصادی کشور را تامین کند.
وی یادآورشد: مسیر پزوهش ها، اگر به صورت هدفمند مدیریت شود می توان در آینده برنامه ریزی بهتری انجام داد و به واسطه آن رشد اقتصادی چشمگیری داشته باشیم.
استاندار گلستان افزود: دانشگاه های استان باید رابطه تنگاتنگی با سازمان ها و نهاد های اجرایی و صنعتی برقرار کنند تا از این طریق دانش و علم وارد تولیدات استان بشود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد: پژوهش ها باید کاربردی باشد تا به درد مردم و انقلاب بخورد.
دکتر هاشمی تصریح کرد: موضوع علم و دانش، امروزه در دنیا به عنوان یکی از مقوله های سرمایه گذاری مطرح است، پس بهتر است در ایران هم از پزوهش های بیهوده و بدون خروجی مطلوب برای جامعه جلوگیری شود.
وی در پایان با اعلام این مطلب که استان گلستان با توجه به حضور اقوام و منابع طبیعی مختلف مانند ایرانی کوچک است، اذعان کرد: با هم افزایی و تلاش بیشتر در همه بخشها می توان شاهد توسعه و پیشرفت باشیم.
دبیر کل ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج و روز ۵ آذر گفت: امسال دستاوردهای پژوهشی در ۸۲ غرفه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
دکتر نجفی نژاد بیان کرد: در نمایشگاه امسال که در آن ۱۰ دانشگاه و مرکز اموزش عالی،۱۵ دستگاه اجرایی و مرکز تحقیقات، ۴ شرکت خصوصی حضور دارند، قرار است ۷۷ کارگاه تخصصی و کاربردی برای علاقمندان برگزار شود.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: امیدواریم پژوهشگران بتوانند با نتایج تحقیقات خود، نیازهای جامعه را برطرف کنند.
وی خاطر نشان کرد: از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شعار هفته پژوهش و فناوری امسال، پژوهش تقاضا محور، زیربنای اقتصاد دانش بنیان انتخاب شده است که براین اساس پژوهش ها باید به گونه ای باشد که همه می‌توانند از آن بهره مند شوند.
وی اذعان کرد: هفته پژوهش و فناوری، فرصتی است که بتوان از نوآوری ها و خلاقیت های پژوهشگران برای سرمایه گذاری و تولید استفاده کرد.
دکتر نجفی نژاد تاکید کرد: پژوهشگران استان گلستان می توانند، با کارآفرینی و نوآوری، نیاز اقتصادی استان و کشور را تامین نمایند.
رییس دانشگاه در پایان از تلاش، چند وقت اخیر همه دست اندرکاران برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان، تقدیر کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.