استاندار گلستان در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش سال ۹۶ استان: پژوهش ها اگر هدفمند باشد، در آینده رشد اقتصادی چشمگیری خواهیم داشت

استاندار گلستان در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش سال ۱۳۹۶ استان افزود: پژوهش ها می بایست به گونه ای باشد که همه علی الخصوص بخش خصوصی، سرمایه گذاران و تولید کنندگان و… بتوانند ازآن استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، استاندار گلستان در روز یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت جوانان و دانشگاهیان می توانیم به رونق اقتصادی جامعه، سرعت و شتاب بدهیم، گفت: مسیر پژوهش ها اگر به صورت هدفمند، مدیریت شود می توان در آینده برنامه ریزی بهتری انجام داد تا به واسطه آن رشد اقتصادی چشمگیری داشته باشیم.
دکتر سید مناف هاشمی افزود: پژوهش ها می بایست به گونه ای باشد که همه علی الخصوص بخش خصوصی، سرمایه گذاران و تولید کنندگان و… بتوانند ازآن استفاده کنند.
وی اظهار کرد: محصولات می بایست طبق تحقیقات پژوهشگران تولید شود تا نیازهای اقتصادی کشور را تامین کند.
استاندار گلستان افزود: دانشگاه های استان باید رابطه تنگاتنگی با سازمان ها و نهاد های اجرایی و صنعتی برقرار کنند تا از این طریق دانش و علم، وارد تولیدات استان بشود.
دکتر هاشمی تصریح کرد: موضوع علم و دانش، امروزه در دنیا به عنوان یکی از مقوله های سرمایه گذاری مطرح است، پس بهتر است در ایران هم از پزوهش های بیهوده و بدون خروجی مطلوب برای جامعه جلوگیری شود.
وی در پایان با اعلام این مطلب که استان گلستان با توجه به حضور اقوام و منابع طبیعی مختلف مانند ایرانی کوچک است، خاطرنشان کرد: با هم افزایی و تلاش بیشتر در همه بخشها می توانیم شاهد توسعه و پیشرفت باشیم.
لازم به ذکر است؛ مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، با حضور دکتر هاشمی استاندار گلستان، دکتر حسینی فرماندار گرگان، جمعی از مدیران استانی، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران، پنجم آذر ماه در سالن خلیج فارس دانشگاه برگزار شد و هفته پژوهش امسال با شعار « پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال » از شنبه چهار آذر ماه ۱۳۹۶ آغاز شد و همزمان با آن نمایشگاه پژوهش و فناوری استان نیز توسط استاندار گلستان در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.