برگزاری یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی در مشهد

یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۶ در مشهد مقدس برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای این آیین در سخنانی گفت: امانت داری یکی از ارکان مهم فرهنگ و مدیریت جهادی است و هدر دادن نیروهای انسانی و طبیعی و یافته های علمی خلاف جهت آن است.
آیت الله حسن عالمی در مراسم گشایش یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از تمام استعدادها برای اداره حکومت، یک فریضه و رهنمود الهی است.
وی افزود: امام خمینی (ره) نیز هنگام بنیانگذاری نهاد جهاد سازندگی، استفاده از استعدادها و کار جهادی را طلیعه کارها قرار دادند و رهبر معظم انقلاب نیز فرهنگ، اندیشه و تلاش جهادی را منجی کشور و نظام دیده اند.
آیت الله عالمی با بیان این که در نظام اسلامی، فرهنگ و مدیریت جهادی باید بر سراسر دستگاه های کشور حاکم باشد، تصریح کرد: این فرهنگ و مدیریت، ریشه در وحی الهی و رهنمودهای حضرت علی (ع) و دیگر امامان دارد.
وی با اشاره به رهنمودهای حضرت علی (ع) در نهج البلاغه گفت: بر اساس این رهنمودها، امانت داری کلید رزق است و خیانت منجر به فقر می شود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: امانت داری و وفاداری در سختی ها باید ملاک انتخاب افراد در عرصه های مختلف کشور باشد.
آموزش فرهنگ و مدیریت جهاد ی به ۱۰ هزار نفر از نیروهای جدیدالاستخدام بخش کشاورزی
مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و دبیر همایش فرهنگ و مدیریت جهادی، بر شناسایی و تبیین فرهنگ و مدیریت جهادی و ارایه راهکارهای عملیاتی برای تقویت فرهنگ جهادی تاکید کرد.
دکتر پیمان فلسفی در یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی در مشهد مقدس، بر معرفی الگوهای اداری موفق و کارآمد و بستر سازی برای استفاده از ظرفیت های اندیشمندان بر حسب شاخصه های فرهنگ و مدیریت جهادی که از اهداف این همایش نیز است تاکید کرد.
وی افزود: فرهنگ و مدیریت جهادی علاوه بر وزارت جهاد کشاورزی در سایر وزارتخانه ها و همچنین بخش خصوصی نیز در حال پیگیری است.
مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، از برگزاری دوره های آموزشی در زمینه فرهنگ و مدیریت جهادی برای حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای جدید الاستخدام بخش کشاورزی سراسر کشور خبر داد و افزود: حضور فعال سازمان ها، مسوولان نمایندگی ولی فقیه در استان ها و سازمان ها و سایر بخش ها و بخش خصوصی در کمیته های ششگانه علمی، آموزشی، الگوهای موفق جهادی فرهنگ، هنری و نمایشگاه، امکان حضور گسترده تر مشارکت جویان در طیف های مختلف را فراهم کرده است.
فلسفی خاطر نشان کرد: با برگزاری این همایش نخستین نهضت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی با مشارکت رسانه ها و انجمن مطبوعات تخصصی بخش های کشاورزی، اقتصادی، فرهنگ و اجتماعی راه اندازی می شود.
وی با بیان این که همایش امسال متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود گفت: امسال ویژه نامه همایش با حضور بیش از ۵۰ صاحبنظر و پیشکسوت جهادی چاپ شده است.
در این مراسم با حضور آیت الله عالمی، رییس سازمان دامپزشکی کشور و مشاور تولیت آستان قدس رضوی از جلد سوم دانشنامه اسلامی کشاورزی، منابع طبیعی و محط زیست، کتاب هویت جهادی و سند فرهنگی وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد.
در این همایش سه الگوی موفق توسعه تولیدات گلخانه ای کشور، توسعه پایدار روستایی با تاکید بر کارآفرین و اشتغال و زهکشی و اصلاح زمین های شور توسط بخش خصوصی ارایه شد.
این همایش با برگزاری پنل های تخصصی در زمینه های سبک مدیریت جهادی، دستاوردها و چالش های موجود، امانت داری و عدالت محوری و فرهنگ و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در قالب پنل های تخصصی انجام شد.
همزمان با این همایش دو روزه، دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی نیز انجام شد.
در این جشنواره ۱۳۸ اثر هنری در بخش عکس، پوستر و فیلم در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
در بخش نمایشگاه این همایش، دومین نمایشگاه طرح و الگوهای جهادی در فضای مسقف ۱۵۰۰ متر مربع بر پا شده است.
در این نمایشگاه که با هدف آشنایی و معرفی فعالیت ها و تولیدات بخش کشاورزی راه اندازی شده، بخش های غیر دولتی، دولتی و نهادهای مردم نهاد دستاوردها و توانمندی های خود را در ۵۹ غرفه به نمایش گذاشتند.
رویکرد امسال نمایشگاه طرح ها و الگوهای جهادی، نمایش و معرفی فعالیت ها و دستاوردهای بخش های مختلف بود به طوری که ۳۳ درصد غرفه های نمایشگاه به بخش خصوصی، ۳۴ درصد تعاونی های روستایی زنان، ۲۳ درصد مربوط به سازمان های مردم نهاد و ۲۰ درصد به بخش دولتی اختصاص داشت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.