برگزاری آیین پایانی یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی

یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۶ در مشهد مقدس پایان یافت.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ابتدای این آیین در سخنانی گفت: در عرصه جهادی گری، امدادگری و انقلابی گری، استقامت شرط پیروزی است.
سید پرویز فتاح در آیین پایانی یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی اظهار داشت: مهمترین خصلت مدیران جمهوری اسلامی ایران باید شرح صدر و تحمل باشد و انقلاب و دفاع مقدس حجت را بر ما تمام کرده است که اگر سختی ها را تحمل کنیم موفق و پیروز می شویم.
وی در عین حال دنیازدگی و راحت طلبی را آفت انقلاب دانست و تصریح کرد: روحیه جهادی در کشور باید احیا شود و افرادی که روحیه جهادی دارند راه سال ۵۸ را طی می کنند.
فتاح افزود: بسیاری از پروژه ها در کشور را می توان در یک زمانبندی کوتاه و با روحیه جهادی انجام داد، در حالی که اکنون بعضی از پروژه ها زمانبر و هزینه بر شده است.
وی در همین حال عمل صادقانه را یکی از ویژگی های جهادی عنوان کرد و گفت: یکی از شروط ایمان و مصداق عملی روحیه جهادی، صداقت در رفتار و گفتار است.
در این مراسم همچنین بیانیه پایانی همایش توسط عضو شورای سیاستگذاری همایش در پنج بند قرائت شد.
در این بیانیه بر اهمیت ثبت و ضبط و مستندسازی فرهنگ و مدیریت جهادی از جمله ثبت شفاهی تجربیات پیشکسوتان تاکید شده است.
در این بیانیه آمده است: مدیریت جهادی برای تحقق عدالت همواره سرلوحه و الگوی برتر در تمام حوزه مدیریت های توسعه ملی مطرح است و باید این امر ترویج شود.
این بیانیه می افزاید: انتظار می رود کلیه دست اندرکاران در تمام دستگاه های اجرایی به تدوین الگوهای مدیریت جهادی در حوزه فعالیت های خود اهتمام کند و برای نهادینه سازی مدیریت جهادی از ابزارهای آموزشی، فرهنگی و رسانه ای با اولویت جوانان استفاده شود.
در این مراسم همچنین با حضور آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، رییس شورای سیاستگذاری این همایش از سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان چهره ماندگار عرصه جهادی با اهدای لوح و نشان شمسه تقدیر شد.
در این مراسم همچنین از سند فرهنگی وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد.
در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی از سه طرح برتر شامل طرح خیرین اندیشه ساز از وزارت آموزش و پرورش، طرح پایش ماهواره ساز از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و طرح زندگی سالم از وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و دیگر الگوهای برتر بخش کشاورزی از جمله طرح تولیدات گلخانه ای، زهکشی زمین های شور و طرح پسته، توسعه پایدار روستایی، نهادینه کردن طیور تقدیر شد.
در ادامه این مراسم از ۹ نفر از برگزیدگان بخش عکس، فیلم و پوستر جشنواره و هفت غرفه برتر و چهار غرفه شایسته نمایشگاه، خانواده شهدای شاخص و جانبازان سرافراز جهاد سازندگی با اهدای لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد.
در پایان این مراسم، دکتر پیمان فلسفی مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از تلاش و زحمات خبرنگاران اعزامی به همایش در مشهد با اعطای لوح و نشان نفیس شمسه تقدیر کرد.وی گفت: رسانه های نقش مهمی در اطلاع رسانی، افزایش آگاهی و تقویت و احیای اندیشه و تفکر جهادی در عرصه مختلف کشور دارند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.