کاشت پروژه های پژوهشی بیماری های غلات در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

کاشت پروژه های پژوهشی بیماری های غلات در سطحی نزدیک به ۲ هکتار و بالغ بر ۶۰۰۰ ژنوتیپ گندم و جو و در قالب ۲۰ پروژه تحقیقاتی و با مدیریت اجرائی منطقه دکتر محمدعلی دهقان پژوهشگر بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به صورت ملی و منطقه ای انجام شد.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر محمد علی دهقان عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی این مرکز در این خصوص گفت:
بی گندم نان نیست و بی نان سفره
به یاری خداوند و همت و تلاش تمامی همکاران، مدیران و مسئولان محترم مرکزتحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، بار دیگر توفیق یافتیم که ورقی دیگر از راه پر پیچ و خم تولید ارقام جدید و پر پتانسیل گندم و جو که بتوانند استان، منطقه و کشور عزیز مان را یک گام به خودکفائی و صادرات این محصول بسیار مهم و استراتژیک و قوت لایموت مردم عزیزمان نزدیکتر کند، را شروع کنیم. در نیمه دوم آذر ماه سال ۱۳۹۶ پس از آماده سازی زمین و با رعایت حداقل خاکورزی و بر اساس بکارگیری تمامی توصیه های فنی و تحقیقاتی، کاشت پروژه های تحقیقاتی پژوهشی در رابطه با بیماری های غلات در سطحی نزدیک به ۲ هکتار و بالغ بر ۶۰۰۰ ژنوتیپ گندم و جو با مدیریت اجرائی منطقه اینجانب به صورت ملی و منطقه ای انجام شد. این پروژه های تحقیقاتی به هدف دستیابی به ارقامی که مقاومت به بیماری های مهم و پایش نژادهای مختلف زنگ و پایش و منیتورینگ نژادهای مختلف سفیدک پودری جو و دارا بودن پتانسیل عملکرد بالا و ارتقای تولید و محصول در سال زراعی ۹۷-۱۳۹۶ در استان گلستان و با همکاری و مساعدت همکاران ستادی موسسه به اجرا در خواهد آمد. امید است به یاری خداوند و همت و تلاش همه دست اندرکاران بتوانیم تمامی مراحل اجرائی این پروژه ها را پشت سر گذاشته و به نتایج دقیق و مطلوبی برسیم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.