برگزاری دومین دوره آموزشی ملی کلزا در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی

با توجه به ابلاغیه معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی مبنی بر “توسعه و کشت دانه های روغنی” دومین دوره آموزشی ملی داشت کلزا در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای طرح محوری دانه های روغنی، مرحله دوم دوره ملی کلزا” داشت” با حضور مسئولان کشوری و فراگیران در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی برگزار گردید.
در ابتدای این دوره دکتر فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان، استان گلستان را یکی از قطب های تولید دانه های روغنی کشور علی الخصوص کلزا دانستند که خوشبختانه امسال مزارع استان در شرایط خوبی به سر می برد.
دکتر فرجی در ادامه به اهمیت آموزش در زراعت کلزا بیان داشت و گفت: در زراعت کلزا عملکرد بستگی زیادی به مدیرت مزرعه دارد که بایستی کارشناسان در طی دوره های آموزشی تئوری و عملی به این دانش دست پیدا نمایند.
در ادامه مهندس مهاجر مجری طرح دانه های روغنی ضمن تشکر از میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در خصوص اهمیت دانه های روغنی مطالبی را بیان نمودند. ایشان آموزش را اثر بخش ترین عامل در تولید و پایداری محصولات کشاورزی علی الخصوص دانه های روغنی دانستند که خوشبختانه در این طرح دوره های خوبی برای کارشناسان دیده شده است. خاطر نشان می سازد در این دوره تعداد ۵۰ نفر از کارشناسان استانهای سردسیر (اردبیل، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و قزوین) حضور داشتند و در مدت ۳ روز با مباحث مدیرت تغذیه ، مبارزه با آفات، بیماریها و علف های هرز مزراع کلزا آشنا گردیدند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.