برگزاری روز مرتع و بیابان تحت عنوان “معرفی گونه های موفق مرتعی مناسب برای کشت در مناطق شور و قلیا در استان گلستان “

کارگاه آموزشی روز مرتع و بیابان تحت عنوان “معرفی گونه های موفق مرتعی مناسب برای کشت در مناطق شور و قلیا” در مورخ دوم بهمن ۱۳۹۶ در مراتع دوزالوم بخش داشلی برون گنبد کاووس به همت واحد انتقال یافته های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این کارگاه یک روزه بهره برداران مراتع دوزالوم بخش داشلی برون گنبد کاووس، مسئولان و کارشناسان محلی و استانی حضور داشتند و مدرس این دوره آموزشی دکتر سید علی حسینی عضو هیات علمی و رییس بخش تحقیقات جنگلها و مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان بودند، ایشان اهداف این کارگاه را آشنایی با
فضای فیزیکی مرتع به همراه بهره برداران را یک فرصت برای تعامل بیشتر با آنها دانست و به اهمیت گفتگوی دوسویه بین بهره برداران و کارشناسان اجرایی و تحقیقاتی را خاطر نشان کردند. یریت مراتع اصلاح شده با گونه پوکسینلیا دیستنس ذکر نمودند.
این کارگاه آموزشی با مشارکت معاونت فنی و آبخیزداری، اداره منابع طبیعی شهرستان گنبد کاووس، اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان برگزار گردید.
در این کارگاه آموزشی در مورد معرفی گونه های موفق مرتعی مناسب برای کشت در مناطق شور و قلیا گونه‌های زیر معرفی گردید و خصوصیات اکولوژیکی آنها تشریع گردید:
۱. Puccinellia distans
۲. Atriplex verrucifera
۳. Agropyron elongatum
۴. Lycium depressum
۵. Nitraria schoberi
۶. Frankenia hirsuta
۷. Aeluropus lagopoides
۸. Aeluropus littoralis
۹. Halocnemum strobilaceum
۱۰. Halostachys caspica

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.