برگزاری نخستین جلسه سال ۱۳۹۷ شورای فرهنگی در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

نخستین جلسه سالجاری شورای فرهنگی در سال حمایت از کالای ایرانی با عنوان بهترین معلم بمناسبت نیمه شعبان در روز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ روز جوان و زاد روز حضرت علی اکبر(ع) در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این برنامه با حضور دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز و اعضای شورا فرهنگی در دفتر ریاست مرکز برگزار شد.

در ابتدای برنامه حاج آقا ملائی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه با عرض خوش آمد به اعضای شورای و تبریک این ایام فرخنده، سال حمایت از کلای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری نام گرفت را گرامی داشتند و در سخنانی گفت: طبق فرمایش خداوند سبحان در قرآن، پیامر اسلام  بهترین اسوه ومعلم معرفی شده است و حضرت امام حسین(ع) شبیه ترن فرد، درصورت و سیرت به رسول الله ، فرزندش حضرت علی اکبر را دانسته واین بدین معناست که این جوان رعنای امام(ع) بهترین الگو و معلم برای همه و بوریژ جوانان است.

وی با گرامی داشت دوازدهم اردیبهشت روز معلم، در شآن و منزلت استاد شهید مطهری فرمود، همین بس که استاد ایشان یعنی امام خمینی(ره) اورا پاره تن و حاصل عمرش دانسته و تالیفاتش را بی استثنا برای جامعه مفید می داند وشما چنین توصیف را تاکنون از هیچ استادی در حق شاگردش ندیدید.

در ادمه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز با اشاره به فرمایشان امام سجاد(ع) در صلوات شعبانیه، در رابطه با جایگاه رفیع  مولود نیمه شعبان بیان داشتند که حضرت صاحب(عج) در روی زمین بعنوان شجره طیبه و مثمره ای که ریشه در تاریخ جهان خلقت داشته ومعدن تمام فضایلی است که با اتصال به عرش، از وحی تغذیه  و سیراب می گردد. و در روی آبها همانند کشتی اقیانوس پیما است که موجب آرامش سرنشینانش خواهد شد و در عمق زمین برای همگان پناهگاهی است مطمئن در صورتی که به این پناهگاه پناه ببریم.

در ادامه دکتر فرجی ضمن سلام و خوش آمد گویی به حاضران و خوش آمد و آرزوی توفیق برای تمامی همکاران مجموعه، در سخنانی ضمن شادباش ایام خجسته ماه شعبان، آرزو نمود تا همگی از فیوضات این ماه های عزیز بهره مند شویم و از روش و منش این بزرگواران الگو بگیریم.

در ادامه با توجه به مصوبات جلسه پیشین و عنوان جلسه با موضوع: برگزاری جشن اعیاد شعبانیه، آیین تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان، آیین نکوداشت مقام معلم، حاضران در این برنامه نقطه نظرات خود را در خصوص برگزاری شایسته برنامه ها ارایه نمودند.

در پایان دکتر فرجی رییس مرکز ضمن قدردانی پیگیری برنامه ها توسط اعضای شورا با اشاره به موارد مطرح شده نقطه نظرات و رهنمودهای خود را در خصوص ضرورت برگزاری مناسب آیین های بزرگداشت فوق و دیگر برنامه های حوزه وظیفه مندی شورا در مرکز را ارایه دادند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.