در شورای انتشارات سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی مجله “دانه روغنی” مرکز تحقیقات و آموزش گلستان مورد بررسی قرار گرفت

یکصد و سیزدهمین نشست شورای انتشارات سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به ریاست دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان و با حضور دکتر فرازمند دبیر شورا و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی، دکتر پور کاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران، دکتر دانشیان مدیرکل دفتر امور پژوهشی، دکتر سرافرازی دبیر کمیته نانو وزارت جهاد کشاورزی، و تعدادی از اعضاء شورا و تعدادی از معاونان پژوهشی موسسه ها و مراکز تحقیقاتی تشکیل گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این جلسه خلاصه اطلاعات چهار عنوان مجله ترویجی که عناوین آنها قبلا به تصویب رسیده بود ارائه و مورد تبادل نظر قرار گرفت. عناوین این مجله ها شامل: مجله “گیاهان علوفه ای” به درخواست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، مجله “دانه روغنی” به درخواست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، مجله”انگور” به درخواست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین و مجله “ماهیان خاویاری” به درخواست موسسه تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری مورد بررسی قرارگرفت.
دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان و رئیس شورای انتشارات طی سخنانی با توضیح این موضوع که طی چهارسال در شورای انتشارات سازمان حضور دارد، بیان داشت: ما از جلسه قبل به بحث در مورد انتشار مجلات ترویجی و درخواستهایی که ارائه شد پرداختیم، این مجلات به صورت منطقه ای منتهی با برد و پوشش ملی چاپ خواهد شد و اگرچه حوزه اصلی آن مرکز تحقیقات در استانها است اما کارها با مشارکت و همکاری بخش خصوصی، ترویج و دانشگاه پیش خواهد رفت. وی با معرفی اعضای جدیدی که به شورای انتشارات اضافه شده اند اشاره کرد و افزود: امیدوارم مشارکتی که داریم باعث شود ما در سیاست گذاری انتشاراتی سازمان تحقیقات از قبل بهتر عمل کنیم اگرچه در دوره های قبل نیز فعالیت های خوبی انجام شد و مصوبات خوبی داشته ایم امروز نیز اعضای شورای انتشارات از بهترین های سازمان هستند و می توانند به سیاست گذاری های سازمان کمک شایانی بنمایند.
دکتر علیرضا کیانی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با ارائه گزارشی از اطلاعات و تحقیقات گردآوری شده با موضوع تولید دانه های روغنی، طی سخنانی اهداف و ضرورت راه اندازی “مجله ترویجی گیاهان دانه روغنی” را بیان داشت. وی با ارائه آماری از تولید دانه های روغنی در استان گلستان، اهداف انتشار مجله را گردآوری اطلاعات برای بهره برداران و ارائه آن به زبان ساده دانست. دکتر کیانی خاطرنشان ساخت: با اینکه مجله به شکل ملی به چاپ خواهد رسید اما در آن جایگاه استان گلستان مورد تاکید می باشد و ما قصد داریم از تجربیات قبلی خود در زمینه دانه های روغنی در چاپ این مجله استفاده نماییم.
پس از ارائه گزارش نمایندگان موسسه و مراکز تحقیقاتی و درخواست هایی که ارائه شد، هریک از اعضای انتشارات سازمان نظرات خود را ارائه کرده و مقررشد تصمیم های لازم را در این زمینه اتخاذ نمایند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.