بازدید مدیر کارآفرینی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از باغ تمشک توسکستان گرگان

دکتر حمید رضا مختاری مدیر مرکز کارآفرینی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از مزرعه پرورش تمشک توسکستان گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی بازدید نمودند.


در این بازدید مهندس زمانی مدیر پروژه ایران تمشک، توضیحاتی در خصوص گردشگری کشاورزی ارائه نمود. وی هدف از ایجاد این باغ توسط مجموعه ایران تمشک را استفاده از ظرفیت‌های منطقه، ایجاد اشتغال، تولید محصول سالم و توسعه فرهنگ‌سازی اگروتوریسم نامید.
در ادامه دکتر مختاری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های انجام شده، گردشگری کشاورزی را یک فعالیت بسیار جذاب دانسته که گردشگران را به سمت یک مزرعه یا باغ هدایت می‌کند و هدف گردشگران برای مراجعه به این مناطق می‌تواند جنبه‌های تفریح در فضای باز، آموزش، خرید و یا حتی سکونت باشد. وی به کسب درآمد بالا کشورهای خارجی از گردشگری کشاورزی اشاره و افزود دراین مزارع کشاورزان محصولات تولیدی را به قیمت دو برابر به فروش می رسانند که این خود یک روش نوآوری در نقدینه سازی و کسب درآمد مازاد برای کشاورزان می‌باشد. وی در ادامه توصیه‌هایی در خصوص فروش، بازاریابی، توجه به فعالیت در فضای مجازی، توسعه صادرات محصولات تولیدی داشته و خواستار توجه بیشتر مجموعه ایران تمشک به این مسائل گردید.