برگزاری جلسه عمومی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان

دکتر علیرضا صابری سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در اولین جلسه عمومی و نشست صمیمی با  محققان و مدرسان مرکز، ارتقاء بهره وری در امور پژوهشی، آموزشی را از مهم‌ترین برنامه کاری خود بیان نمود و اظهار داشت با  همفکری و استفاده از خرد جمعی می‌توانیم در رسیدن به اهداف و برنامه های سازمانی موفق شویم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر صابری توجه به امنیت غذایی و نیل به خودکفایی در محصولات اساسی را از مهم‌ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی دانستند که بایستی با کار و روحیه جهادی در تحقق این مهم تلاش نماییم. وی مروری بر ظرفیت های استان و مرکز پرداخته و افزود: وجود ۶۵۰ هزار هکتار زمین زراعی، کشت بیش از ۷۲ نوع محصول و کسب رتبه های نخست تولید گندم، دانه های روغنی، پنبه و … را از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان ذکر نمود. وی همچنین وجود نیروی انسانی متخصص کشاورزی اعم از هیات علمی و غیر هیات علمی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی  را از دیگر ظرفیت های استان ذکر نمودند.

سرپرست مرکز مهم‌ترین وظیفه مرکز را  ایجاد ساز و کار مناسب برای اجرای تحقیقات کاربردی تقاضا محور و پاسخ به چالش‌های بخش کشاورزی استان ذکر نمود. وی مهم‌ترین مشکلات کشاورزی استان را  فعالیت  محدود شرکتهای دانش بنیان در بخش کشاورزی، کاهش عملکرد  کمی و کیفی محصولات کشاورزی، خشک‌سالی، کاهش منابع ابی استان، شوری اراضی شمال استان ذکر نمود که بایستی با اجرای تحقیقات کاربردی و با سازوکار مناسب در جهت رفع مشکلات موجود تلاش نماییم. وی به اهمیت برنامه الگوی کشت اشاره و افزود متناسب با راهبرد وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تات و سازمان جهاد کشاورزی گلستان این موضوع مهم را در استان عملیاتی نماییم. وی در خاتمه از همکاران تقاضا نمودند پیشنهادات خود را در جهت ارتقاء بهره وری در حوزه‌های  پژوهشی، آموزشی و درآمد زایی به مدیریت مرکز ارائه نمایند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.