حضور مسول روابط عمومی مرکز در کارگاه آموزشی “خبرنویسی در رسانه های الکترونیک و شبکه های اجتماعی”

در آستانه “روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی” به همت روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کارگاه آموزشی با موضوع “خبرنویسی در رسانه های الکترونیک و شبکه های اجتماعی” ویژه مسئولان روابط عمومی موسسه های تحقیقاتی و مراکز استانی تابعه سازمان ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت سال جاری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی اردبیل برگزار شد و مهندس محمد حسن پناه مسول روابط عمومی مرکز نیز در این آیین حضور یافت.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در افتتاحیه این کارگاه آموزشی با حضور مهندس صحرایی رئیس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، دکتر حسین کربلائی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل و مهندس ژاله فدایی رئیس روابط عمومی ستاد سازمان از برترین های روابط عمومی های تابعه سازمان و همچنین غرفه های برتر در برگزاری نمایشگاه خانه کشاورز سال ۱۳۹۶ تقدیر شد.
مهندس ژاله فدایی رئیس روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تبریک روز جهانی ” ارتباطات و روابط عمومی” و تشکر از دکتر کربلایی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل بابت میزبانی این کارگاه آموزشی بیان داشت: دوره آموزشی با عنوان “خبرنویسی در رسانه های الکترونیک و شبکه های اجتماعی” با هدف ارتقای مهارت های خبر نویسی همکاران فعال ما در این حوزه در سطح مراکز و موسسه های تحقیقاتی برگزار شده است که امیدواریم بتوانیم نقایص و کمبودهایی را که گاها مورد انتقاد قرار می گیرد، برطرف نماییم. وی هم چنین با تشکر از دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان در توجه به ارتقای جایگاه روابط عمومی، رسالت همکاران روابط عمومی را در انتشار پیام ها و دستاوردهای بدنه اجرایی سازمان بزرگ تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد و بر لزوم تقویت مهارت های حرفه ای تاکید کرد.
دکتر کربلایی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، فعالیت آنان را در انعکاس دستاوردهای سازمان مهم دانست و بیان داشت: روابط عمومی هر سازمان و نهادی، به عنوان جایگاهی استراتژیک در اطلاع رسانی فعالیت های آن، نقش محوری بر عهده دارد که خوشبختانه جایگاه روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی از سوی رئیس محترم سازمان جناب آقای دکتر زند مورد توجه ویژه است که بر خود لازم می دانم از توجهات ایشان در این زمینه قدردانی کنم.
وی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را از حیث دربرگیری فراوانی مخاطبان فرهیخته دارای جایگاهی بی نظیر خواند و بیان داشت: این سازمان در زمینه ارتباطات سازمانی جزو سازمان های استثنایی است که با داشتن اعضای هیأت علمی و نیروی انسانی در مراکز استانی و موسسه های تحقیقاتی سراسر کشور و به ویژه در ارتباط با جامعه کشاورزان، در شمار پر مخاطب ترین سازمان های کشور است و این مهم، نقش روابط عمومی ها را در برقراری ارتباط موثر درون و برون سازمانی قابل توجه می سازد. دکتر کربلایی با ارائه آماری از اخبار تولیدی روابط عمومی مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل، این مرکز را در راستای انجام وظایف سازمانی خود موفق ارزیابی کرد و بیان داشت: با تلاش های مدیر روابط عمومی این مرکز ، اطلاع رسانی به ویژه در حوزه تولید اخبار پیشرفت چشمگیری داشته است که لازم است از ایشان و همکارانشان قدردانی نمایم. هم چنین این مرکز توانسته است در زمینه آموزش و ترویج کشاورزی بین مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سطح کشور مقام اول را کسب کند.
مهندس صحرایی رئیس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل ضمن تبریک فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و روز جهانی ارتباطات، با ارائه آماری به فعالیت های روابط عمومی این سازمان در دولت تدبیر و امید اشاره داشت و افزود: طی ۵ سال گذشته سطح کیفی و کمی فعالیت های روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، رشد چشمگیری در مقایسه با گذشته، داشته است که در این بین می توان به تولید ۴۲۰۰ خبر و انتشار آن در سطح وسیع اشاره کرد که تنها ۸۵۰ خبر مربوط به تحقیقات بوده است. وی با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی و کسب بصیرت رسانه ای برای مدیران اجرایی بیان داشت: مدیری که رسانه مدار باشد و بصیرت رسانه ای داشته باشد گام به گام فعالیت های خود را رسانه ای می کند و در جهت شناخت و تقویت ارتباطات برون و درون سازمانی خود می کوشد و این وظیفه تا بدان جا اهمیت دارد که مقام معظم رهبری روابط عمومی را از حیث برقراری تعاملات سازنده به عنوان یک هنر دانسته و بر نقش آن تاکید دارند. مهندس صحرایی هم چنین فعالان روابط عمومی را به عنوان طلایه داران حوزه اطلاع رسانی نام برد و ابراز امیدواری کرد برگزاری این دوره آموزشی موجب ارتقای مهارت های همکاران روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی در زمینه ترویج کشاورزی دانش بنیان شود.
در ادامه مدرس دوره دکتر محمود ذاکری استاد دانشگاه و کارشناس رسانه طی سخنانی بیان داشت: در ادامه کارگاه های آموزشی روابط عمومی که طی سال های گذشته برگزار شد مساله خبرنویسی یکی از مهمترین موضوع ها در روابط عمومی به شمار می آید و لازم است که همکاران ما در روابط عمومی نسبت به تهیه و تنظیم خبر ، اطلاعات لازم را داشته باشند چون یکی از انتقادهای شدیدی که به روابط عمومی ها گرفته می شود تهیه خبرهای بی کیفیت است و ما شاهدیم که همکاران ما به رغم تلاشها که می کنند لازم است در تولید اخبار خود استانداردهای لازم را در نظر بگیرند. دکتر ذاکری ابراز داشت: دلائل تهیه این نوع خبر ها چند مورد می تواند باشد، ممکن است مسوول روابط عمومی ما نتواند به صورت مستقل خبرتهیه کند ممکن است بعضی از مدیران مطلبی را بخواهند مطابق سلیقه خود تنظیم کنند و خبر را دچار آسیب کرده و مطالب را بیش از حد کوتاه نمایند، در نتیجه خبر را از ارزش و اعتبارش ساقط می کنند.
وی بیان داشت: این موارد را در کارگاه های آموزشی گذشته توضیح دادیم اما در کارگاهی که امروز برگزار شده است با عنوان “خبرنویسی در رسانه های الکترونیک و شبکه های اجتماعی” نشان می دهد که بین خبر روزنامه ای با خبری که برای سایت های الکترونیکی تهیه می شود تفاوت زیادی وجود دارد. ما در این کارگاه به تشریح و آنالیز خبر می پردازیم و وجوه تمایز خبرالکترونیک را با خبر روزنامه ای توضیح می دهیم و کاربرد واژه گزینی در خبر را مطرح می کنیم و به ویژگی های شخصیتی برای کسب خبر می پردازیم . مدرس دوره اظهار داشت: ما امروز تفاوت خبرهایی که در سایت های الکترونیکی زده می شود با سایت های خبرگزاری را به طور مشروح بیان می کنیم و امیدوار هستیم که همکاران از این کارگاه نتیجه مثبت و خوبی را بدست آورند و شاهد تولید خبرهای مناسب و خوبی در سایت سازمان باشیم .
لازم به یادآوری است مسوولان روابط عمومی ها طی گذراندن این دوره دو روزه در استان اردبیل مطالبی با موضوع “تشریح و آنالیز ماهیت خبر”، “تیترنویسی خبرهای علمی، آموزشی و ترویجی” ، “لیدنویسی و نقش آن در کیفیت خبر”، “وجوه تمایز خبر سایت های اطلاع رسانی با سایت های خبرگزاری” و “کاربرد واژه گزینی در خبر” را دریافت داشتند و با انجام آزمون پایانی، گواهی پایان دوره خود را اخذ نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.