ارزشیابی طرح‌ها و فعالیت‌های بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

ارزشیابی طرح های تحقیقاتی و فعالیت محققان بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان توسط تیم منتخب موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در آبان ماه ۱۳۹۹صورت گرفت.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس مهندس لطف اله پارسایی رییس بخش تحقیقات جنگل ها و مراتع و آبخیزداری در این خصوص گفت: در این برنامه مجریان طرح های تحقیقاتی، گزارش مبسوطی از روند پیشرفت و خلاصه نتایج بدست آمده در یک سال اخیر و از ابتدای شروع طرح تا بحال بصورت پاور پوینت به گروه ارزشیابی ارائه نمودند همچنین در این گزارشات خلاصه ای از مسایل و مشکلات روند اجرایی طرح ها، مشکلات و معضلات مهم در حوزه منابع طبیعی استان نیز بیان شد.
در ابتدای این ارزشیابی در سال جاری که بصورت ویدئو کنفرانس انجام گردید ابتدا دکتر کیانی معاون پژوهشی مرکز، ضمن تشکر و قدردانی از گروه ارزشیابی و مسئولان موسسه به لحاظ احساس مسئولیت و همچنین پیگیری رروند اجرایی طرح ها، اظهار امیدواری نمود که نتیجه این ارزشیابی ها که یکی از کاملترین ارزشیابی ها در بین موسسات مادری موجود در کشور می باشد منتج به نتایج در خور توجهی گردد سسپس ریاست بخش، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت یکساله بخش تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری، طرح های در دست اجرا، خاتمه یافته و مسائل مشکلات موجود در حوزه های مختلف منابع طبیعی استان، مشکلات مربوط به اجرای طرحهای موجود، مشکلات مربوط به ایستگاههای و برنامه های آتی در آن، ارتباط و همکاری با بخش های اجرایی، دانشگاه و دیگر نهادهای مرتبط ارائه نمودند. سپس هر یک از مجریان گزارشی از طرحهای خود را ارائه نمودند.
لازم به ذکر است که در حال حاضر ۱۵ طرح تحقیقاتی مصوب موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور توسط همکاران در زمینه های جنگل(۵ طرح)، مرتع(۷ طرح)، گیاهشناسی(۱ طرح)، گیاهان دارویی(۱ طرح) و حفاظت و حمایت (۱ طرح)، در حال اجراست. ضمن اینکه علاوه بر طرح های فوق، ۳ طرح خاص و ۳ طرح مصوب پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری نیز در حال اجرا می باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.