برگزاری جلسه فنی و مشاوره محققان معین مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با کارشناسان و مروجان مسئول پهنه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر

در راستای اجرای شایسته طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و به منظور ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مروجان پهنه و محققان در خصوص تبادل اطلاعات و انتقال یافته های تحقیقاتی، جلسه حضور محققان معین مرکز تحقیقات استان، با مروجان مسئول پهنه تولیدی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با حضور آقایان دکتر سوقی، دکتر رضوانی و خانم مهندس زوار محققان معین مرکز به همراه دکتر صابری مسئول باغبانی و گیاهان دارویی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر جلسه­ ای با کارشناسان و مروجان پهنه و کارشناسان آن مدیریت تشکیل گردید. در این جلسه مسائل، مشکلات و راهکارهای توسعه کشت نشایی گیاهان دارویی و مسایل مربوط به تولید پیاز زعفران گواهی شده و استاندارد و همچنین توسعه گیاهان مقاوم به کم آبی و کشت گیاهان جایگزین برنج مانند ذرت علوفه ای بحث و تبادل نظر شد. همچنین پیگیری مسائل و موضوعاتی از قبیل کم خاک‌ورزی، شخم حفاظتی، افزایش بهره وری آب، بازاریابی و بررسی گیاهان دارای مزیت نسبی اقتصادی بالاتر که در این شهرستان قابل توسعه می باشند؛ مورد تاکید قرار گرفت. در پایان نیز با همراهی کارشناسان پهنه و محققان معین مرکز بازدیدی از گلخانه کشت نشایی گیاهان دارویی سرکار خانم مهندس حسینی واقع در حومه شهرستان آزادشهر بعمل آمد و از نزدیک مسائل و مشکلات آن مورد بررسی و نکات فنی و توصیه های لازم ارائه گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.