برگزاری مراسم درخت کاری در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی

به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری مراسم کاشت نهال با حضور دانش آموزان، مربیان، کارکنان و مدیران در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در ابتدای این مراسم دکتر تازیکه مدیر واحد آموزش ضمن خیرمقدم گویی مطالبی را در خصوص اهمیت منابع طبیعی از نگاه آموزه‌های اسلامی بیان نمود. تازیکه به پویش کاشت یک میلیارد نهال اشاره و افزود سهم استان گلستان از این مقدار ۴۰ میلیون نهال بوده که تا سال ۱۴۰۴ باید تحقق پیدا نماید. مدیر واحد آموزش در ادامه افزود در مجموع تعداد ۲۰۰ عدد نهال از گونه های مثمر (انار، زیتون، انجیر، هلو) و غیرمثمر از جمله زیتون تلخ، سرو و کاج تهران تهیه و در محوطه واحد آموزش کشت شد.
در ادامه دکتر آقاجانی معاون آموزشی مرکز ضمن عرض تبریک ایام از برگزارکنندگان این مراسم قدردانی نمودند. معاون اموزشی مرکز افزود تغییرات آب و هوایی و مشکلات زیست محیطی باعث شده است که عموم مردم به منابع طبیعی توجه بیشتری نمایند. وی از حضور دانش آموزان در این برنامه قدردانی نموده و افزود باید کاشت نهال به یک فرهنگ و باور تبدیل شود. وی ادامه داد آنچه در کنار کاشت درخت از اهمیت بالاتری برخوردار است، نگهداری از درختان کاشته شده است و به دانش آموزان توصیه نمود که در طول سال از نهال های کاشته شده محافظت نمایند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.