جلسه فنی و مشاوره محققان معین مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با کارشناسان و مسئول مرکز جهاد کشاورزی ینقاق شهرستان گالیکش

جلسه فنی و مشاوره محققان معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، با کارشناسان و مسئول مرکز جهاد کشاورزی ینقاق شهرستان گالیکش با حضور پژوهشگران این مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای اجرای شایسته طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و به منظور ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مروجان پهنه و محققان در خصوص تبادل اطلاعات و انتقال یافته های تحقیقاتی، جلسه حضور محققان معین مرکز تحقیقات استان، با مروجان مسئول پهنه تولیدی مرکز جهاد کشاورزی ینقاق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش برگزار شد.
در این برنامه که با حضور آقایان دکتر افشین مساوات، دکتر حسین رضوانی، دکتر میثم عابدین پور و دکتر محمدحسین رزاقی محققان مرکز به همراه مهندس ممشلی مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی ینقاق شهرستان گالیکش جلسه ای با کارشناسان و مروجان پهنه و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی ینقاق تشکیل گردید. در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات و راهکارهای توسعه کشت گیاهان مقاوم به کم آبی و کشت گیاهان جایگزین برنج مانند ذرت علوفه ای و همچنین توسعه کشت گیاهان داروئی مانند سیاه دانه، زیره سبز در اراضی مستعد دیم و گل محمدی برای اراضی شیب دار و کوهپایه ای شهرستان بحث و تبادل نظر شد. همچین در این جلسه پیگیری مسائل و موضوعاتی از قبیل کم خاک ورزی، شخم حفاظتی، افزایش بهره وری آب، بازاریابی و بررسی گیاهان دارای مزیت نسبی اقتصادی بالاتر که در این شهرستان قابل توسعه می باشند، مورد تاکید قرار گرفت. در پایان نیز با همراهی کارشناسان پهنه و محققان معین مرکز بازدیدی از مزرعه دو هکتاری سیاه دانه سرکار خانم مهندس فرامرزی واقع در روستای ینقاق شهرستان گالیکش بعمل آمد و از نزدیک مسائل و مشکلات آن مورد بررسی و نکات فنی و توصیه های لازم ارائه گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.